Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-06-08, 12:32   #1
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Har någon handlat av Svarta Katten på nätet?

Mailade en beställning till Svarta Katten i mitten av maj, formulerad enligt deras önskemål. Hörde inget på en vecka, skickade ett nytt mail. I går lyckades jag efter idogt arbete få tag på dem på telefon. "Nej, vi brukar inte skicka bekräftelsemail" "Chefen har inte haft tid"... Jag bad om att få uppgifter om totalpris inkl frakt samt kontonummer på mailen, kändes oseriöst att bara gå på muntliga uppgifter i telefon (vilket den som svarade omedelbart kunde lämna, så helt uppenbart fanns min order registrerad och behandlad). Ett dygn senare har jag inte fått något mail med de begärda uppgifterna. Det gör att jag drar mig för att förskottsbetala till en firma som känns så oseriös och seg. Men deras sortiment är imponerande, så jag vill ju egentligen beställa. Har någon erfarenhet av dem???
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 12:49   #2
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Har ingen egen erfarenhet av dem men jag skulle absolut inte beställa om det känns och låter så där - hoppas du får svar av folk med erfarenhet av dem. Du låter ju tveksam själv så lita på det du! Lycka till!
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 15:37   #3
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Nu har jag aldrig beställt ifrån Svarta Katten över nätet, så om moderatorn tycker att jag inte har något relevant att säga så är det bara att radera.

Vad jag däremot har är erfarenhet av Svarta Katten och framförallt en av dom som jobbar där från olika ljavforum på nätet och jag har inget gott att säga, tyvärr. Av den tid dom spenderar på nätet tenderar två tredjedelar av tiden att gå åt till att snacka skit om andra försäkjare. Jag vet itne hur många gåner jag hört dom hävda att dom varit dom enda som säljer en viss produkt, fast det gång på gång påpekats att man kunnat få tag på samma saker på andra ställen. Jag har även själv råkat ut för det i samband med in diskussion om ringbrynjeringar. En lång historia kort, det slutade med att jag fick ett snorkigt svar att jag ljög om ett par av mina brynjor, för brynjor av SÅ dåliga ringar kunde minsan inte hålla ihop eller bära sin egen vikt och så vidare... Så allmännt omdöme om butiken från mitt håll är ignet vidare. men det handlar som sagt mest om bemötande och såna saker och inte om själva försäljningen.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 17:58   #4
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Unhappy

Rapporterar upplösningen:
Det tog en vecka efter telefonsamtalet innan jag fick mailet med uppgifter om vad jag skulle betala och vart. Således ca en månad efter att jag gjort beställningen. I mailet hade de dessutom mage att hota med att fakturera de omkostnader de haft för min beställning om jag inte fullföljde köpet!!!
Med stor tvekan betalade jag trots allt, och efter ytterligare ca 1 vecka hade jag tyget här. Tyget var helt OK, men några fler affärer med den firman tänker jag inte göra.
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-01, 23:32   #5
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Citat:
Heimlaga skrev: Visa inlägg
Rapporterar upplösningen:
Det tog en vecka efter telefonsamtalet innan jag fick mailet med uppgifter om vad jag skulle betala och vart. Således ca en månad efter att jag gjort beställningen. I mailet hade de dessutom mage att hota med att fakturera de omkostnader de haft för min beställning om jag inte fullföljde köpet!!!
Med stor tvekan betalade jag trots allt, och efter ytterligare ca 1 vecka hade jag tyget här. Tyget var helt OK, men några fler affärer med den firman tänker jag inte göra.
Hu då, så tråkigt. Men bra att du berättade hur det gick och gott och väl att du fick tyget till sist.
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons