Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-16, 17:22   #1
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
Kompislistan

Detta är en sak som jag funderat på sedan jag blev medlem här. Finns det några oskrivna regler för att lägga till en vän? Jag har varit med i communitys det man absolut inte för lägga till vänner hur som helst, så jag har knappt vågat lägga till någon i min kompislista.

Hur gör ni? Kan men lägga till någon bara för att man tycker om det personen gör eller ska det vara någon som man har haft kontakt med?

Det hade också varit kul om man enkelt kan se när/om någon har lagt till mig i sin kompislista.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 17:26   #2
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Personligen ser jag kompislistan som en lista till sidor som jag gärna besöker. Tex till personer som jag inspireras extra av eller som jag vet gör sådant som jag själv gör. Vad tycker alla ni andra?

Jag skriver nu i egenskap av medlem inte som forumvärd som jag också är.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 17:36   #3
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag känner ingen här och har egentligen inga kompisar här. (Oj, vad det låter synd om mig nu. ) Jag använder listan som ett sätt att bokmärka medlemmar som jag av någon anledning vill kunna hitta snabbt.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 19:41   #4
annberg annberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 56
Jag har både kompisar och medlemmar som gör samma saker som jag, lite som en insperationskälla ...
annberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 21:34   #5
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Citat:
ann_blom skrev: Visa inlägg
Detta är en sak som jag funderat på sedan jag blev medlem här. Finns det några oskrivna regler för att lägga till en vän? Jag har varit med i communitys det man absolut inte för lägga till vänner hur som helst, så jag har knappt vågat lägga till någon i min kompislista.


Hur gör ni? Kan men lägga till någon bara för att man tycker om det personen gör eller ska det vara någon som man har haft kontakt med?

Det hade också varit kul om man enkelt kan se när/om någon har lagt till mig i sin kompislista.
*****************

Det här har jag skrivit till Sysidan om förrut, men inte fått svar.
Jag tycker det skulle finnas en länk på sin profilsida som kanske heter Favoriter eller ngt liknande.

Nu har jag gjort en egen favoritlista i mina annteckningar och det är lite bökigt. Efterlyser en favoritlista på profilsidan., man kan ju ändå ha kvar kompislistan för dom som är kompisar.

Tack för att du tog upp frågan för detta har jag efterlyst.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 00:14   #6
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
"Vänner" listan kom till för att man skulle enklare kunna hitta tillbaka till dom sidor som man blev inspirerad av. Här är diskussionssidorna som föregick det. (tror jag)

http://www.sysidan.se/forum/showthre...light=v%E4nner

http://www.sysidan.se/forum/showthre...light=v%E4nner

Rätta mig gärna om jag har fel! Jag använder vännerfunktionen för att hitta tillbaka till sidor som inspirerar mig och såna som är mina vänner.
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 09:05   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
För att slippa fundera så kanske admin kan ändra till favoriter istäle tfömina r kompisar på sysidan.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 09:08   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ha ha min dator skriver som den villoch jag kan inte redigera tidigare inlägg ni ¨år gissa vad det står
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 09:33   #9
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
För att slippa fundera så kanske admin kan ändra till favoriter istäle tfömina r kompisar på sysidan.

Kan vi inte rösta?
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 17:31   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
För att slippa fundera så kanske admin kan ändra till favoriter istäle tfömina r kompisar på sysidan.
Håller med. Jag känner mig för blyg och rädd för att lägga till någon "okänd" som kompis. (det känns lite konstigt!) Men jag skulle gärna vilja kunna ha favoritsidor på folk som inspirerar mig. Utan att jag klampar in på någon annans känslor och säga att jag minsann är kompis med den och den! Det känns lite som i lågstadiet. Jag och du är kompis, ni får inte vara med!

Men det är det jag känner mig.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 06:05   #11
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag har både kompisar och favoriter där och vilka som är vad vet ju både de och jag och det räcker väl. Jag håller nog med om att det kanske är bättre med favoriter eftersom kompisar är lite mer personligt och det gör att man inte lägger in alla som "bara" är favoriter, då det är svårt att veta hur de uppfattar att man lägger in dom som kompisar.
Det skulle också vara roligt om man enkelt kan se när/om någon har lagt till mig i sin kompislista.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 07:33   #12
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Jag vill ha en Favoritlista-är i stort behov.

men det får jag väl "se mig om i månen".

För här händer inget.

Kanske skulle heta Favoritlänkar .

Bara ett förslag. Den där kompislista kan ju ligga kvar oxså.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 09:45   #13
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Låter som en bra idé med både favoritlista och kompislista. Tidigare har vi diskuterat att kunna lägga till en favoritbild, hoppas att det står på att-göra-listan.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:38   #14
Carex Carex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 102
Jag skulle också gärna ha en favoritlista, det är inte alltid jag kommer ihåg var jag sett något inspirerande och det är irriterande att inte hitta tillbaka
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 11:04   #15
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Fast behövs både kompis och favoriter? Huvudsaken är väl att man kan bokmärka det man vill snabbt hitta igen.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons