Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-12-20, 20:43   #1
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Varning för brodyrsida?!

Beställde en uppsättning bilder från denna sida http://www.saveondesigns.com/ för ca en vecka sedan. Funkade bra med beställningen, bilderna kom på mailen samma kväll,men från en annan avsändare, en g-mail adress. I dag kom dock ett skumt telefonsamtal på engelska från sydafrika(!) där man hävdade dataproblem, och uppenbart fiskade efter koder eller liknande. Telefonnummer skulle anges i beställningen av bilderna, och någon anan internationell kontakt där jag uppgett det har jag inte haft på senare tid. Bilderna på sidan är så billiga att de kanske bara har den som täckmantel i försök att fiska uppgifter?!! Någon annan som handlat där och fått skumma samtal?
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 20:58   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag har fått den typen av samtal oxå men har aldrig beställt från brodyrsidan.
Tror helt enkelt att det är slumpen som avgör vart dom ringer. Dom låter en data plocka fram ett gäng nummerkombinationer som sen rings upp samtidigt som dom hoppas på att nån är naiv nog att lämna ut alla sina kontonummer.
Ganska vanligt idag tyvärr med den typen av bedrägerier, förkommer både via telefon och mail och man behöver inte ha lämnat ut sin nummer eller mailadresser för att råka ut för dom.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 18:11   #3
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Jag har fått den typen av samtal oxå men har aldrig beställt från brodyrsidan.
Tror helt enkelt att det är slumpen som avgör vart dom ringer. Dom låter en data plocka fram ett gäng nummerkombinationer som sen rings upp samtidigt som dom hoppas på att nån är naiv nog att lämna ut alla sina kontonummer.
Ganska vanligt idag tyvärr med den typen av bedrägerier, förkommer både via telefon och mail och man behöver inte ha lämnat ut sin nummer eller mailadresser för att råka ut för dom.
De frågade specifikt efter mitt namn, och samma nummer hade dessutom ringt upp när vi inte var hemma en vecka tidigare. Således knappast en dator som slumpgenererar telefonnummer. Maken har polisanmält försöket i dag.
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons