Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-08-25, 15:40   #1
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Bambustickor i handbagage?

Är det någon som vet om man kan ta bambustrumpstickor med på flyget i handbagaget? De borde ju inte vara röntgentäta?! Flygresor och väntan på flygplatser är ju som gjorda för att sticka på, men jag vill ji inte bli av med mina stickor i säkerhetskontrollen...
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 12:50   #2
lottisen lottisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 105
Hej.

Inga stickande saker får tas med i handbagaget.Men för att vara på säkra sidan ring till luftfartsverket eller Närmaste flygplats.Det finns ju allmänna bestämmelser om detta på Luftfartsverkets hemsida.Men det står inte så mycket om stickor.
Du kan ju ha dina stickor i vanliga bagaget som du lämnar in.
lottisen.
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 16:54   #3
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
När jag flög från Paris till Kastrup i juni hade jag stickning med på planet, jag chansade, hade knitpicks så jag kunde bara skruvat bort stickorna om det inte gick.
Jag fick öppna väskan efter genomlysningen och visa stickningen och sen fick jag stoppa ner den igen. Tur kanske?
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 20:03   #4
lenmargret lenmargret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 108
Min erfarenhet är att man aldrig kan vara säker, det som släpps igenom på ena flygplatsen kan man mista på nästa flygplats. Det finns ingen röd tråd. På Los Angeles flygplats t ex, stod jag o dividerade med en tulltjänsteman om en plastburk, sk hårmajonnäs,(inpackning för håret). Hade en halvfull burk i handbagaget, och det blev nitlott för mig "jag fick absolut inte föra med mig något flytande". Jag ifrågasatte verkligen hur de kunde få för sig att jag skulle kunna åsamka någon skada men majonässen. Mitt broderi med nålar, nämnde de inte?!?Det är bara att lämna ifrån sig, och försöka glömma. Och se om det går bra nästa gång.
lenmargret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-10, 20:39   #5
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
OK med bambustickor i handbagaget!

jag ringde Norwegian som var det aktuella flygbolaget. Först sade de blankt nej, men när de fattade att det handlade om trästickor så var det OK. Nu har jag rest Skellefteå-Stockholm-Barcelona och tillbaka. Inga som helst frågor eller kommentarer om att bambustickningen låg i handbagaget trots i övrigt petig säkerhetskontroll. Jag stickade dock inte ombord på planen, men på flygplatserna.Utmärkt när man måste vänta!
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons