Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-01-03, 17:29   #31
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Då kan väl du vara snäll och reda ut begreppen och berätta för oss hur det ligger till?
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-03, 18:11   #32
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tycker jag också.

Men jag kan gissa nu att det inte stämmer att janome köpt husqvarna för det har jag inte läst nånstand förutom just här. Bara att Husqvarna (VSM) köpt Pfaff, och sen Singer köpt upp VSM. Det är vedertaget.

Men Husvarna, pfaff osv har janomemaskiner (eller åtminstone asiatiska) i de billigare prisklasserna.

Senast redigerad av ichigo den 2008-01-03 klockan 18:13.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-03, 19:47   #33
salabackemicke salabackemicke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 2
Läs Kerstin Asps tidigare inlägg i denna tråd. Mig veteligen så är det endast tre (3) modeller från Husqvarna som de själva inte tillverkar och det är de absolut enklaste modellerna. De har dock genomgått kvalitetstest av Husqvarna för att de skall hålla så nära Husqvarnakvalitet som det är möjligt.
Samtliga övriga maskiner har utvecklats och produceras i Huskvarnafabriken i Sverige som de alltid har gjort.
salabackemicke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-03, 23:39   #34
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Emerald-maskinerna får jag förmoda?

Och det är bara normalt för oss att diskutera när vi upptäcker hur maskinerna ser likadana ut. Gäller inte bara Husqvarna, utan många märken som sagt. Man behöver inte vara så känslig när man pratar om Husqvarna, märket ska få tåla prat och granskning precis som andra märken. Husqvarna ska inte vara någon helig ko bara för att den är gjord i Sverige så man ska få kunna diskutera. Och det är väl bra om du Micke kommer med fakta direkt och inte bara beskyller oss för att prata skit.

Senast redigerad av ichigo den 2008-01-03 klockan 23:46.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 07:28   #35
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
När jag senast besökte min husqvarnabutik så sa hon att det är enbart Huskystarmaskinerna som inte är tillverkade i Sverige.

Om och vem som tillverkar maskinerna är för mig inte viktigt utan att maskinen är för mig det jag förväntar mig med tanke på pris, hållbarhet osv.

Å visst är det då klart att om man kan få samma maskin för olika pris så väljer man nog den med bäst pris inte vad det står för märke på maskinen?! Om man då helt vet att så är fallet.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 08:57   #36
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Vet inte om detta tillför någonting i diskussionen, men en sak jag har tänkt på är att det på min fina dyra bra overlock Berning 1150MDA står "made FOR Bernina", alltså inte "made BY Bernina". Låter utleasat liksom.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 11:21   #37
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Självklart ska man välja maskin som passar en bäst inte gå efter märke nu för tiden. Speciellt nu kvittar det nästan vilket märke (utav de kända traditionella symaskinsmärken alltså, inte Yamata osv) man väljer. Alla håller ungefär samma kvalité. Till och med de dyrare maskinerna håller ungefär samma kvalité som de billigare (nej inte de billigaste kanske i vissa märken). Så man ska välja den maskin som man fungerar bäst tillsammans med.
Om man ska ha superkvalité som håller i 50 år så ska man köpa industrimaskin ...

Och ja, när det står "made for xxxx" så är det tillverkat någon annanstans. Ingenting ovanligt, det har skett så hela tiden. Och det är bra att de skriver så. Inte för att det är sämre kvaltié, utan för att man då förstår att om man kanske redan har spolar och pressarfötter hemma till märket, så kanske de inte passar. Jag tycker det är störigt när ett och samma märke har flera olika spolar beroende på vilken maskin man köper...

Senast redigerad av ichigo den 2008-01-04 klockan 11:23.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 16:34   #38
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
ska vi krångla till det lite till???

Janome och Elna är i samma korg de med!!!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons