Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-09-13, 09:06   #1
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Burdastyle spökmönster?

Jag brukar surfa på burdastyle.com för att kolla efter modeller jag vill sy. Nu idag har jag hittat inte mindre än två modeller som uppges ska finnas i min tidning men inte finns där. Exempelvis modell #115 i nr 2 från 2013 är inte med i tidningen. I sömnadsbeskrivningarna hoppar modellnumret helt fräckt från 114 till 116... Det samma gäller för till exempel 03/2013 #144.

Jag tycker det här är lite störigt med tanke på hur mycket den här prenumerationen kostar.

Är det så att den svenska översättningen av burdastyle tar bort vissa mönster? Eller är det bara så att dom bara publicerar vissa mönster på nätet?

Är det nån mer som har tänkt på detta?
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 19:10   #2
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Finns de här mönstren på dina mönsterark?
Jag har inte köpt Burda sedan nr 1 2013 så jag kan inte svara dig på frågan. Har du mönstret men saknar beskrivningen kan du kanske hämta den från den engelska sajten, där man kan spara en pdf-anvisning.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 10:06   #3
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Jag mailade jacobsen publications som ger ut burdastyle. Detta var det svar jag fick:

"De nordiska utgåvorna av Burda är inte de samma som ges ut i Tyskland eller England. Det du ser på burdastyle.com är inte det samma som finns i den Svenska eller danska utgåva.

De modeller som vi har med är bestämt av den Nordiska redaktionen som sitter i Danmark."

Surt tycker jag och undrar hur en redaktion resonerar när man tar bort hela modeller ur en utgåva. :-P
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 10:39   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Intressant,
jag har noterat att i den engelska (.com) mönstersamlingen saknas ibland sånt som finns i .de eller den nordiska upplagan.
Ja de kan göra lite som de vill för Burda säljer inte en tysk upplaga i Sverige. Jag har försökt prenumerera på den tyska utgåvan men det går inte.
De skickade min ansökan bara till Jacobsens, utan att meddela mig, så plötsligt satt jag med två prenumerationer, på svenska.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons