Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-10-22, 18:37   #31
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Vad roligt! Nu får jag börja använda mitt lilla protokoll där jag för in var blocken befinner sig. Förresten snö i Sthlm idag. Just som jag hade vant mig vid att löven föll, så faller snö!
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 12:39   #32
Caija Caija är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 21
Fick Annika'sblock idag! (Trugen)
Caija är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 13:34   #33
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Idag har postat mitt block till dig, Trikken. Roligt att vi är igång nu.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 20:50   #34
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Blocket från Zick-zack har kommit till mig!
Spännande!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 22:22   #35
Caija Caija är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 21
Jag tror att jag är litet trög.... jag sitter här med "mitt" block och får inte ihopa det... ska jag brodera min egen saga eller del av den på blocket eller ska jag fortsätta på personens saga?

Eller får jag lägga till vilken saga jag vill?
Caija är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 23:02   #36
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Hej Caija!
Det du ska göra nu är att brodera nåt från din egen saga på ditt block. Sen ska du dekorera längs en söm på ditt block med några roliga stygn eller t ex ett band etc.
Sen ska du skicka det till nästa på listan.

(Alla fortsätter sen med motiv från din saga på ditt block.)

När du har skickat iväg ditt eget så har du tre veckor på dig att dekorera det block du redan har fått hem. Då ska det vara med temat hennes saga.

Hoppas det blev klart, det är inte så lätt när du aldrig gjort det förr. Bättre att fråga för mycket än för lite, har jag alltid tyckt
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 07:23   #37
Trikken Trikken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 58
God Morgon!
Igår fick jag Raes block, det ska bli roligt att få börja sy igen.
Mitt eget är lite försenat men ska säkert gå iväg innan veckan är slut.
Trikken
Trikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 10:23   #38
Caija Caija är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 21
Citat:
Syofta skrev: Visa inlägg
Hej Caija!
Det du ska göra nu är att brodera nåt från din egen saga på ditt block. Sen ska du dekorera längs en söm på ditt block med några roliga stygn eller t ex ett band etc.
Sen ska du skicka det till nästa på listan.
Sålångt är jag med... Men kruxet kommer ju sedan kan jag tycka... min saga är väldigt kort och mitt broderi på blocket har liksom mer eller mindre sammanfattat hela sagan redan (känns det som) så det finns inte så mycket kvar för någon annan att luska på...

Så personligen så skulle jag känna att det inte för min del gör något om andra broderar eller dekorerar från sina egna sagor om de inte kommer på något vettigt vidare till min saga. Sålänge de skriver ner i boken hur de resonerade och från vilken saga motivet kommer ifrån.
Caija är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 11:04   #39
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Citat:
Caija skrev: Visa inlägg
Sålångt är jag med... Men kruxet kommer ju sedan kan jag tycka... min saga är väldigt kort och mitt broderi på blocket har liksom mer eller mindre sammanfattat hela sagan redan (känns det som) så det finns inte så mycket kvar för någon annan att luska på...

Så personligen så skulle jag känna att det inte för min del gör något om andra broderar eller dekorerar från sina egna sagor om de inte kommer på något vettigt vidare till min saga. Sålänge de skriver ner i boken hur de resonerade och från vilken saga motivet kommer ifrån.
Det låter helt OK, tycker jag, det är ditt block. Skriv det i din lilla bok so vet alla det när blocket kommer till de.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 12:41   #40
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Caija skrev: Visa inlägg
Sålångt är jag med... Men kruxet kommer ju sedan kan jag tycka... min saga är väldigt kort och mitt broderi på blocket har liksom mer eller mindre sammanfattat hela sagan redan (känns det som) så det finns inte så mycket kvar för någon annan att luska på...

Så personligen så skulle jag känna att det inte för min del gör något om andra broderar eller dekorerar från sina egna sagor om de inte kommer på något vettigt vidare till min saga. Sålänge de skriver ner i boken hur de resonerade och från vilken saga motivet kommer ifrån.
Det känns inte alls rätt för mig om vi gör så tycker jag.
Meningen var ju att vi gick med i den här "Swapen" med de regler som Elin satte? Ska vi inte följa dessa då. Vi ska väl inte ändra reglerna efter hand som tiden går.

Jag tycker vi ska hålla oss till de regler som finns satta.
Det här väcker kreativiteten att på sitt eget sätt tolka "din" saga.
Det kanske finns andra som har en helt annan tolkning.
Det är det som jag gillar. Att få se arbetet passera alla våra duktiga Swap medlemmars fantastiska skaparfingrar.

/Elisabeth
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 12:47   #41
Villsy Villsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 63
Thumbs up

Oj, nu var det ett tag sedan jag kikade in här. Blocken har börjat rulla ser jag. Mitt har legat i två veckor nu färdigt så det är väl dags att få iväg det då .Det ska bli så spännande och se vad ni andra har hittat på för saga.
Hänger med näsan i postlådskanten - jättespännande!!!
// Annica
Villsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:18   #42
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Hej!
Min idé är att vi försöker hitta på något att sy som har anknytning till varje blocks berättelse.

"Dekorationer/handsömnad:
Vi syr dekorationerna för hand! Du kan använda dekorativa broderisömmar och/eller pärlor, spetsar, trådar, band, färdiga blommor osv…(Obs, ej klister.) Vad som helst som du kan hitta på som har med den akuella berättelsen att göra, på något tydligt sätt eller kanske mer långsökt." (saxat från riktlinjerna)

När det känns väldigt svårt att komma på något så ta fasta på det där med långsöktheten! Men tänk också på att "nöden lär naken kvinna spinna" och att strama regler och begränsningar kan locka fram storverk!

Lyckönskningar till alla!
/Elin
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 18:21   #43
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Jag har postat mitt block till Trugen idag.
/Elin.M.
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 21:37   #44
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Citat:
Elin.M. skrev: Visa inlägg
Hej!
Min idé är att vi försöker hitta på något att sy som har anknytning till varje blocks berättelse.

"Dekorationer/handsömnad:
Vi syr dekorationerna för hand! Du kan använda dekorativa broderisömmar och/eller pärlor, spetsar, trådar, band, färdiga blommor osv…(Obs, ej klister.) Vad som helst som du kan hitta på som har med den akuella berättelsen att göra, på något tydligt sätt eller kanske mer långsökt." (saxat från riktlinjerna)

När det känns väldigt svårt att komma på något så ta fasta på det där med långsöktheten! Men tänk också på att "nöden lär naken kvinna spinna" och att strama regler och begränsningar kan locka fram storverk!

Lyckönskningar till alla!
/Elin
Caija!!!
Jag tror inte det blir något problem. När vi får ditt block hittar vi säkert på något från din saga som du inte själv tänkt på, det är ju just det som är charmen med att skicka runt och att så många får sy. Annars får man väl fylla på med träd, blommor, blad, havsvågor, måsar, stenar, hjärtan, bubblor, djur, gardiner, tegelstenar eller diverse annat som kan passa in
Ska bli kul!
Syofta
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 12:44   #45
Villsy Villsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 63
Caija!
Du utmanar oss! Nu blir jag verkligen nyfiken på vad det är för saga du hittat Den som väntar får se!
Villsy
Villsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons