Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-13, 21:56   #1
engagemang engagemang är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 2
hjalpa fattiga kvinnor i u-lander behover tips

Hej,

Jag haller pa och startar ett projekt for att satta fattiga kvinnor i arbete. Projektet handlar om att hjalpa dessa kvinnor att lara sig sy, hitta kunder at dem och skapa ett foretag som drivs av de sjalva.

Jag har hittat en initial produktide aven med kunder. Jag kan sjalv ingenting om skradderi och behover tips fran er.

iden ar att sy logotyper till foretag och skolor for deras arbetsklader. Jag vill veta dessa saker:

Vilken typ av tyg passar andamalet bast?

Hur ska jag gora for att se till att kunderna sjalva kan satta fast logotypen pa sina klader hemma (t.ex genom att stryka med strykjarn, ska jag anvanda vlisofix?) Vill inte att det ska ramla av efter forsta tvatt.

tank garna utanfor ramarna om ni har egna ideer for vad som ar bast for andamalet.

PS budgeten ar begransad sa vi har inte rad med jattedyra maskiner, men om ni kanner till nagon supermaskin sa kan jag alltid tigga efter lite pengar.


snalla hjalp mig att komma igang

detta kan fa ett 40-tal fattiga familjer att komma ur fattigdom
engagemang är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 14:59   #2
avslutatmedlskap1005 avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 92
Hej,

Jag utgår ifrån att ni förutom en projektidé även har en projektgrupp med tidsplan och att ni har varit i kontakt med svenska myndigheter samt att ni kommer att arbeta inom en säker och välrenommerad hjälporganisation? I så fall vilken? Det framgår inte av din fråga.

Det är ytterst viktigt att det hela går rätt till
så att man verkligen hjälper personer som är i behov
och inte stjälper.
avslutatmedlskap1005 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 23:19   #3
engagemang engagemang är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 2
Citat:
calicocat skrev: Visa inlägg
Hej,

Jag utgår ifrån att ni förutom en projektidé även har en projektgrupp med tidsplan och att ni har varit i kontakt med svenska myndigheter samt att ni kommer att arbeta inom en säker och välrenommerad hjälporganisation? I så fall vilken? Det framgår inte av din fråga.

Det är ytterst viktigt att det hela går rätt till
så att man verkligen hjälper personer som är i behov
och inte stjälper.
Hej,

Ingen hjalporganisation ar inblandad och jag ar inte heller intresserad av att starta ett sadant. Jag har inte heller kontaktat svenska myndigheter och ar inte ute efter nagra pengar. Det bidrag jag har anskaffat kommer fran lokalbefolkningen som vill hjalpa till. Tanken ar att detta foretag skall drivas av de fattiga och aven agas av dessa. Jag ska bara hjalpa de att komma pa fotter. Jag investerar min tid,lite egna pengar, energi och kunskaper inom ekonomi. Resten skots av lokalbefolkning och myndigheter. Jag ar inte ute efter egen vinst och inte heller av applader, ser detta som en skyldighet jag har som en medmanniska.

Jag kanner till den atmosfaren som skapats i Sverige efter finnanskrisen och SDs framvaxt, men tror fortfarande att det finns manga som tror pa en global empati for allas basta. Darfor vander jag mig till detta forum for att fa tips och rad i det som ni ar bast pa.

halsningar,

Chali
engagemang är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-16, 17:53   #4
solkatten solkatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 148
Thumbs up

Jag hittade en bra beskrivning på Bibbis Textil:
http://www.bibbistextil.se/bibbis-eg...monster-823832
Klicka på "Att göra märken"

Jättebra att du hjälper till. Har själv idkat välgörenhet utan svenska myndigheter, välrenommerad hjälporganisation, projektidé, projektgrupp, tidsplan bla, bla.
Det går snabbare och blir billigare.
Varför krångla till det?

Skulle vara jättekul om du berättar hur det går.
solkatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-26, 21:15   #5
Gille Gille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 14
Hur har det gått?
Tänker att broderimaskiner trots allt är väldigt dyra.
Gille är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons