Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-11, 13:39   #1
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Efterlysning

När jag var inne på forumet i morse fanns det ett inlägg i kategorin knypplat från hobbyteket, där dom talade om att den spetsen som det handlade om inte var knypplad utan brodyr. Jag gick in på den sidan och tyckte den sidan var toppen och där fanns massor som jag skulle kunna tänka mig. Jag hade tyvärr bråttom och missade att bokmärka sidan. Nu när jag skulle ta fram den så är det inte kvar. varför? Jag har provat att söka på hobbyteket men får inte fram något sökresultat. Kan någon hjälpa mig?
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:09   #2
Gaestis Gaestis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 54
Kan bero på att det var en företagare som gjorde reklam för sina varor i forumet och någon forumvärd eller admin tagit bort den.

Gördis
Gaestis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:15   #3
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Lite synd eftersom det ju faktiskt är så att vi alla här har glädje om att få reda på nya sidor med material. Känns lite som att sila mygg o svälja kameler. jag har i alla fall lyckats hitta Hobbyteket bland länkarna under grossister så jag har bokmärkt den nu, och eftersom det så vitt jag vet är tillåtet för andra än ägaren själv att tipsa om bra sidor så passar jag på att tipsa nu.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:24   #4
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Kan det göras reklam för andra näringsidkare tillika medlemmar i detta forum så ska det väl vara lika för alla.

Så därför lägger jag ut länken till Hobbyteket här i leverantörsforumet. http://www.hobbyteket.se/
Lägger även den länken i länksamlingen.

Däremot så vet jag inte om det är någon som tagit bort den tidigare länken. Jag kan ialla fall inte hitta något.


ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:32   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Förlåt! jag skrev fel. Den ligger under kategorin detaljister. Bra att den också kommer med här, för jag tycker också att det bör vara lika för alla. jag handlar ofta av Bibbi, men det är inte fel att hitta fler att handla av, för alla har ju olika saker att erbjuda.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 16:34   #6
Gaestis Gaestis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 54
Om jag inte minns fel så var det ägaren själv som gjorde reklam för sitt företag och det är inte tillåtet såg jag när jag läste reglerna. Hon/han är heller inte längre medlem på sysidan såg jag sedan.
Gaestis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 16:39   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Det är synd att en del ska tvingas bort medan andra höjs till skyarna.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 16:41   #8
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jodå hon är medlem, jag har ändrat användarnamnet åt henne bara, men som sagt det var ju marknadsföring för egen vinning så det var därför inlägget togs bort.
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 16:44   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Ok.Då är jag med, för jag hittade inte heller henne.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 16:54   #10
kladnypan kladnypan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 40
Chery, jag ber om ursäkt om Du tycker att jag har höjt Bibbis textil till skyarna men jag trodde att under detta forum kunde man ge även ros och inte bara ris. Har det blivit fel så hoppas jag att admin tar bort hela tråden.
kladnypan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 17:51   #11
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
jag höjer också Bibbi till skyarna, för jag tycker att hon är toppen,och hon har verkligen förtjänat det. MEN jag tycker att det var lite väl nitiskt att direkt plocka bort det som hobbyteket fanns med i. Dels var det inte hennes tråd från början och dels svarade hon på en fråga där hon nämnde sin verksamhet. Det känndes fel. Ärligt talat uppfattade jag inte ens att hon skulle ha gjort reklam, så jag blev snopen när det var borta. Jag tycker bara att det är ett plus att ha hittat ännu en sida som man kan få material från.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 19:26   #12
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Pia , om hon hade svarat som privatperson hade hon då satt Hobbyteket under sitt inlägg? I forumen ska man agera som privatperson och då ska man inte använda sitt företagsnamn i inlägget. Om andra sedan vill rekommendera henne eller Bibbi eller någon annan så är det helt ok, men om man kan dra nytta av inlägget som näringsidkare så redigeras det bort. Det står tydligt i våra regler läs dem här:

http://www.sysidan.se/cldoc/52.htm
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 20:00   #13
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag tänkte inte ens på att namnet var kopplat ihop med det förrän efteråt, men det är helt klart att man kan använda ett annat namn än verksamhetsnamnet.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 20:21   #14
AnnetteG AnnetteG är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 11
Ang. reklam

Hej,
Det var mitt fel att inlägget togs bort... jag registrerade in mitt användarnamn för många år sedan och då gällde inte nuvarande regler. Efter detta har jag inte hunnit vara speciellt aktiv på sysidan och därför inte kollat upp vilka regler som numera gäller för inläggen, och detta ber jag om ursäkt för. Inlägget som togs bort gjorde jag däremot inte för att göra reklam för vårt företag utan för att svara och förklara på vad det var och inget annat.

Många hälsningar,

Annette G.
AnnetteG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 20:52   #15
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Det var just för att jag också uppfattade det som att du bara svarade på frågan om spetsen som jag blev så snopen att det var borta. jag uppfattade inte inlägget som reklam, utan som en upplysning om spetsen. Skönt att du är kvar i alla fall.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons