Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-12, 08:42   #1
Slitvargen Slitvargen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 136
Bikinimönster

Hej, Jag ska sy en bikini t min dotter. De flesta mönster jag har hittat är av modell "triangellappar" t bysten, men hon vill ha en snygg, mer modern design. Det verkar vara ont om bikinimönster, är det någon som kan tipsa om mönster?
Slitvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 08:46   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
På patternschool finns det dels färdiga mönster: http://www.patternschool.com/lazyswim.shtml men också bra och detaljerade instruktioner med bilder om hur man konstruerar andra mönster för badkläder efter sina egna mått. Det finns även instruktioner för hur man hanterar stretch av olika grader och hur man förändrar för större byst osv. De färdiga mönstrena anpassas även efter de mått man matar in.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 09:22   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Har du kikat igenom mönstrena på röda tråden?

Och Jimipe du får nog redigera nu (and please don't link directly to this page).
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 09:26   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag vet vad hon vill, jag tror att jag har läst. Dock så föreslår jag fortfarande att man _tittar_ på alla sidor med bilder, innan man sätter sig och tar en mängd mått för att få mönstret i ens storlek.

Hur som helst, jag tänker inte redigera, det är inte det den funktionen direkt är tänkt för... Men; http://www.patternschool.com/ där är den sidan hon vill att du börjar titta på. Jag rekommenderar snarare att, om du tänker använda dig av hennes mönster och instruktioner, att du går igenom allt du hittar på sajten som verkar relevant innan du faktiskt skriver ut mönstret.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 12:30   #5
Slitvargen Slitvargen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 136
Citat:
Jimipe skrev: Visa inlägg
På patternschool finns det dels färdiga mönster: http://www.patternschool.com/lazyswim.shtml men också bra och detaljerade instruktioner med bilder om hur man konstruerar andra mönster för badkläder efter sina egna mått. Det finns även instruktioner för hur man hanterar stretch av olika grader och hur man förändrar för större byst osv. De färdiga mönstrena anpassas även efter de mått man matar in.
Jättebra, tack så mkt! Sökte genom sysidan forum m sökfunktionen men denna webbsida kom inte upp, så tackar!
Slitvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 12:32   #6
Slitvargen Slitvargen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 136
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Har du kikat igenom mönstrena på röda tråden?

Och Jimipe du får nog redigera nu (and please don't link directly to this page).
Ja, de hade bara två modeller som inte liknade varandra, men tack för svar.
Slitvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 13:03   #7
Slitvargen Slitvargen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 136
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Har du kikat igenom mönstrena på röda tråden?

Och Jimipe du får nog redigera nu (and please don't link directly to this page).
Redigera? Förstår inte
Slitvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 13:18   #8
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
På sidan jag länkade dig till står det att innehavaren av sajten inte vill att man ska länka direkt dit eftersom just den biten bygger på att man har läst tidigare sidor av diverse skäl. Enligt Delfintua skulle jag därmed ha redigerat mitt inlägg och länkat till den sida inenhavaren ville. Jag valde dock med avsikt att länka som ajg gjorde för att du skulle se vad som fanns innan du behövde läsa igenom massor av sömnadsråd och fylla i mått för de färdiga mönstrena.

Tänk på att de färdiga mönstrena som sagt bygger på att du innan fyllt i måtten här: http://www.patternschool.com/inputsiz.shtml
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons