Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-07-25, 15:43   #1
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
Trikå + mesh går det?

Hej alla hade tänkt sy en trikåklänning i tajt modell men upptäckte att man såg lite igenom tyget. Så hittade lite mesh jag kanske kan använda som foder eftersom det är luftigt och trevligt men meshtyget är inte lika stretchigt som trikån. Så undrar om det finns någon plan att fixa det på eller om det bara är att strunta och ta ett till lager trikå istället .
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 20:26   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag tog och investerade i underklänningar förra året för att slippa just det där med att det är genomskinligt, jag köpte en i svart och en i hud och ett linne och underkjol i vitt och har använt allt väldigt mycket ( jag brukar gå omkring i dem i lägenheten och låtsas att jag är Sophia Loren....)

Det var kanske inte riktigt svar på din fråga men om du skall fodra en tajt trikåklänning med ett inte så stretchigt tyg så måste du sy och prova in två klänningar och sen sy samman dem på några ställen och då är det lättare att ha en separat underklänning.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 20:43   #3
Bluecloud Bluecloud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 157
Det beror ju lite på modellen.
Är det en tajt modell kan det stadigare meshtyget vara bra för att få lite styr på eventuella kroppsliga skavanker.
Är det en lösare modell där fodret riskerar att orsaka dragningar i yttertyget är det inte någon bra lösning.
Jag håller med "föregående talare". En investering i några bra underklänningar är en bra lösning!
Bluecloud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 18:51   #4
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
Underklänning vet jag om men har ingen lust ha en sån under eller införskaffa en . Tänkte mest att det skulle nog bli skönt ha mesh som foder i värmen så man inte smälter. Men sy dom var för sig och sen sätta fast på några ställen skulle nog kunna funka om meshen tillåter det.

Bluecloud: Hade tänkt den ska vara väldigt tajt typ fodralklänning med korta ärmar och nån v-ringning
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons