Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-03, 13:13   #1
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Man ska ha huusvaagn.....

Nu bär det ut på husvagnssemester utan min älskade Brother....
Ska ha det skönt i regn så väl i solsken..
Glad semester och sommar på er allesammans...
Kram Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 13:19   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Ha så skönt. Har själv en husbil nu efter flera husvagnar genom åren.Ta med en god bok ,det är så skönt att sitta inne och läsa när det smattrar på taket.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 14:09   #3
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Haha, självklart! ^^

Uppvuxen med husvagn, kanske inte jättekul när man e 12 bast, de regnar och man måste stanna inne i en liten vagn med hela familjen.. Men man lär sig uppskatta de

Ska själv iväg, med mammas och papas husvagn, UTAN mor o far i sommar.. Blir tyskland, två stora musikfestivaler, kommer bli jättenice..

Bra musik, massa goa vänner osså slipper man tält ^^

Ha en bra semester
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 17:34   #4
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Lyckis dej Själva sålde vi husvagnen för 2 år sen - ungarna är såpass stora - 18 o 19 -så de vill inte med längre och "då fanns väl ingen anledning att ha vagnen kvar "....
Saknar den totala avkopplingen det ger att bo i vagnen: frihet från alla måsten, från alla onödiga (? skulle väl vara symaskinen man saknar då he he ) ägodelar, de tidiga morgnarna tassandes ut ur tältet ahhhh
hoppas ni får en riktigt bra semester
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 19:38   #5
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Det finns alltid skäl att ha en husvagn kvar!! Annars får man hitta på skäl...

Är nybliven husvagnsägare..mmmm...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 20:22   #6
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Husvagn är helt underbart, man har allt med sig, hela sitt hem, i alla fall dom saker man behöver, nära till hands alltihop dessutom, kan inte bli bättre.

Våra barn växte upp med husvagn, nu är dom utflugna allihopa, ingen av dom har skaffat egen vagn, men vi fortsätter att "husvagna" själva.

Härligt med en bok eller handarbete på kvällarna eller när det regnar och man inte vill köra så mycket. Det enda som saknas kanske är min symaskin då, men kanske mår vi bra att vara ifrån varandra lite också...

I år blir det ingen resa på grund av renovering av min lilla butik, men det är också roligt, som omväxling.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 21:13   #7
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Visst kan man ha symasinen med sig...

När jag hade köpt min Designer 1 kunde jag inte semestra utan min symaskin. Det måste ha sett roligt ut när jag broderade, och min dotter for fram och åter med sin elrulle och gubben hade ögonen på oss båda, så jag inte sydde för mkt och dottern rymde vilket hon tyckte var jätte kul...
Nu packas det sista för imorgon bär det av...
Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 21:23   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Husvagn är toppen och knoppen får koppla av. Regnet som smattrar mot taket är en lisa för själen. Är uppväxt i husvagn men numera har jag uterum med plasttak och det ger samma frihetskänsla. Regnet mot taket och man sitter och myser, all bekvämlighet nära och ändå ute i det fria. Härligt med regnet och husvagn fast nu står ju min fast i kåken och det gör inget jag har ingen längtan bort längre. Nöjjer mig med sxmattret av regn på plasttaket och drömmer mig bort till forna husvagns semestrar som var härliga. Den hemmagjorda pirken från pappas silversked och lilla fiskespöt som var en liten pinne. Alla aborrar vi fick opp som vi aldrig åt upp. Vi hade kyrkogård i skogen för dom stackarna. Men livet i husvagn var härligt!
Lämna symaskinen hemma och bara njut.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 21:32   #9
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200


Ja symaskinen får va hemma denna gång...
Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 09:08   #10
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
För 25 år sedan bodde jag i lägenhet i Uppsala.Vi skaffade då första husvagnen -89. Var ute med den så mycket vi kunde och på vintrarna stod vi vid Dalälven "Östa heter det.2 boxrar klämde vi också in i en hobby 470.+ en underlat.
Hela jul och nyårshelgerna firade vi i vagnen ,
skinkan stod i förtältet.
1 hobby, 2 kabe och nu första husbilen.
Det var ett glapp på 10 år ,då vi hade en stor gård och inte tid med husvagn.
Och innan första husvagnen då cykelsemestrade vi ett par sommrar,
Min största prestation 100 mil en semester ett 2-manstält och trangian.
Ett par år hade vi motorcykel en sommar 1200 mil runt i europa.
Så liggat still på camping gillar vi inte utom på vintrarna.
Om jag skall välja en av alla somrar så är det cykelturen på 100 mil som är numer 1.

Vi var ute så sent på hösten vi kunde tills vattnet frös i hinken. Jag fick sova med mössa och vantar på i sovsäcken.Det var väl en av anledningarna att skaffa husvagn förlänga säsongen.Men nu efteråt är det fantastiska minnen.

Ha en trevlig sommar alla på sysidan.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 20:56   #11
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Ann-Christin

Roligt att höra om alla era olika semestrar, och vilken bedrift att cykla 100 mil! Där ligger jag nog i lä, men vi har också älskat att semestra, första åren med tält, då var sonen drygt två år, byta blöjor var inget problem när man väl lärt in att ha honom i knä´t och tvättbaljan på en stol bredvid. Flickorna var sex och elva år då. Vi hade en! boxer bara, men det var nog! Hon var så folkkär så hon blev väldigt populär på alla campingplatser.

Vi köpte första husvagnen när vi hade tröttnat på att resa och fälla tältet morron och kväll i ur och skur och sett alla husvagnsägare bara ställa upp vagnen och gå in och koka kaffet. Det såg så mycket lättare ut, tyckte vi.

Sedan har det bara fortsatt med husvagn och jag tror aldrig att vi kan få nog...

Trevlig sommar till alla, både kända och okända, på sysidan!
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 22:53   #12
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag skulle inte klara dom milen i dag det var 1984 när jag var ung vacker .men hu vad tiden går
Visst är väl boxern världens bästa hund birgitta..
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 20:37   #13
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Citat:
Teknikfreek skrev:
Jag skulle inte klara dom milen i dag det var 1984 när jag var ung vacker .men hu vad tiden går
Visst är väl boxern världens bästa hund birgitta..
Ja, jag tycker också att boxern är världens bästa hund, glad och sprallig livet igenom, tar livet med en klackspark, alltid redo för lek och bus, men samtidigt är den lugn och kan sova, när inget händer. Underbar barnhund och otroligt snäll, det finns bara en nackdel, men kanske berodde det mer på mig som hundägare... jag fick aldrig henne att uppföra sig "som folk", ha ha.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 20:58   #14
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Det är charmen med en boxer birgitta ,jag vet ingen hundras som sprider så mycket spritande livsglädje,man blir lika glad själv bara att titta på en boxers glädjeskutt.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-05, 21:03   #15
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Ja, det är sant, det är det som är charmen med just boxern, LIVSGLÄDJEN! Det vore knäppt att få en hund att uppföra sig "som folk".
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons