Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-28, 18:40   #16
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Såhär en månad efter att jag köpt min vara så har nu äntligen paketet levererats i fullo. Det som retar mig är att jag betalt för denna frakt. En frakt där en ny symaskin åkt två gånger fram och tillbaka mellan danmark och göteborg. Kartongen ser ut därefter.

Symaskinen verkar fungera bra iallafall men en månads extra garanti beror på säljarens goodwill.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 20:41   #17
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Bra att du äntligen fått symaskinen och hoppas den fungerar bra även efter att ha åkt runt en hel del!

Det som retar mig, är att säljaren gav dig extra garanti, jättesnällt, men det borde ju vara Posten som gör det (ersätter dig), och inte säljaren. Det är ju inte säljarens fel att det åkt runt lite och turistat lite på olika postkontor. Alltid är det så!

Jag vet inte om jag berättat, men jag skickade ett brev till USA (med dockkläder i) och efter 1 månad så blev kunden orolig ochsa att hon inte fått någonting. Sen så fick jag tillbaka det, tydligen är de i USA inte så mycket bättre. Kunden har råkat ge mig fel postnummer, 1 siffra fel. Det som är det larviga, är att posten därborta har strukit över och skrivit rätt postnummer till slut, men ändå skickat tillbaka? Varför?! Varför inte posta om de klurat ut själva? Men det löste sig till slut, kunden betalade igen för portot (det var hennes fel trots allt) o jag skickade det igen o det kom fram.

MEN Sverige är tydligen dyraste landet i Europa när det gäller posthantering....... Så varför har vi inte bättre service!?!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 07:39   #18
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Fortsättning.....
Avin kom till mig "som ett brev på posten" och där stod det att jag kunde hämta paketet i Farsta Strand. Bara mitt förnamn och adress stod på aviseringen man är inte så ökand som man trott ia lla fall!
Men tänkte jag, de skulle ju köra det till mitt utlämningsställe så jag tar mig dit på eftermiddagen. Tji fick jag, där fanns det inte och när jag visade min avi berättade de att den gått tillbaka till Farsta Strand eftersom jag blivit aviserad det! Samtal till Farsta Strand och där fanns det mycket riktigt. Håll det kvar där jag kommer nu, skrek jag.
Tog bilen och åkte till Farsta Strand och hämtade paketet, på paketet stod fullständigt namn och adress både på avin och med svart tuschpenna på själva paketet också.
Nu har jag allt men nu får det ligga till efter semestern.
Undrar hur det kommer gå med mina vykort från semestern?
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 08:00   #19
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
Ja tråkigt är det...

Jag har också varit med om att paket försvunnit. Någon trött nattarbetare hade förväxlat siffrorna i mitt postnummer så mitt paket var på väg till Köping (bor i Blekinge). Jag fick en avi om att hämta mitt paket på matöppet i Köping men ringde då posten och sa att jag kör inte till Köping för att hämta ett paket. De förstod först inte problemet!!! men sa att det säkert skulle lösa sig. Då ringde jag direkt till butiken och fick prata med en väldigt go man som tyckte att det var helt otroligt, paketet kom dock aldrig fram till dem utan sorterades om och om igen i Örebro. Efter ytterligare kontakt med posten fick jag veta att jag skulle höra av mig till företaget som jag beställt varorna av och att de skulle göra en reklamation. De lovade att skicka ett nytt paket med mina varor och jag kan säga att jag var rejält nervös innan det kom fram. En vecka senare får jag en påminnelseavi om att hämta ut ett paket, hmmm tänker jag, kan det vara det första paketet? Jodå, mycket riktigt när jag tar mig upp till butiken visar det sig att det första paketet hittat rätt till slut. Vad göra? Butiken hjälpte mig att skicka tillbaka paketet utan att jag behövde bryta förpackningen.

Efter detta kan man ju tro att jag skulle vara avskräckt ifrån att beställa grejor som skickas via posten men icke... I måndags beställde jag en födelsedagspresent åt mannen från bilradiolagret som skulle levereras inom 2-4 dagar och det fantastiska är att paketet FAKTISKT var framme hos mitt utlämningsställe redan 14.30 i onsdags! Den stora frågan är då varför det ska behöva ta så olika lång tid?

En annan grej som jag har märkt är att "mansinriktade" företag generellt sett är mycket snabbare på att packa och leverera varor än "kvinnoinriktade". T.ex. om jag beställer något från Stoff&Stil eller Allt om Handarbete eller dylika företag kan det ju ta upp till 2 veckor innan jag får mina varor, medan leveranstiden från brl, klas ohlson mfl. bara är några dagar. Hur kommer sig detta? Förväntas vi kvinnor vara mer tålmodiga eller är de mansinriktade företagen mer effektiva på att tillgodose sina kunder?
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 14:39   #20
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Affärer som vänder sig främst till män ser till att ha säkrade leveransvägar och har säkert specialavtal med posten eller citymail. Tyvärr är det ju så att vi kvinnor tål betydligt sämre behandling.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 14:46   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Kan också vara så att företag för män är större och just de butiker vi kvinnor köpt från är små.

Eller, nej det svarar ju inte på när det gäller Stoff&stil och sånt!

Tycker det är uselt med att söla med att posta det man beställt. Tycker att man ska göra det genast eller allra senast inom ett par dagar.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons