Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-14, 13:30   #1
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Så frustrerad, men får skylla mig själv

Jaha, nu har jag inget val längre, nu måste jag lämna in min trotjänare Husqvarna automatic Cl21A för service. Nu byter jag nålar stup i kvarten. Tack vare flera av er på sidan har jag fått tips om att det kanske var dags att lämna in henne för service. Hon syr lite halvfula stygn ibland. De kan ju inte klaga på att hon inte är skött i alla fall. Ärvde den av mormor när hon gick bort, och hon hade köpt den runt -60 nån gång tror jag. Mormor tog hand om den med omsorg å lika så har jag gjort..
Nu är det ju bara så att jag har ett stort tyglager hemma (var i söderköping nyligen) och skulle behöva sy å vill sy som bara den. Jag har en pfaff overlock osså men den har ingen coverlock och jag vill inte sy vanlig overlocksöm runt urringningen.. ahhhh morr å gnymmel säger jag. Fingrarna kliar som bara den. Har haft syförbud ett tag pga en låsning i ryggen som vägrar ge med sig, så jag har troget legat i sängen å väntat å så händer detta (hmm får la skylla mig själv kanske, för att jag inte lämnat in henne tidigare antar jag). Förresten,är det någon som har en aning om vad det kostar (på en höft) att ha en fackman att gå igenom den?.
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 14:21   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Vår reparatör tar 700kr för att gå igenom hela maskinen och rengöra den invändigt (såna ställen man inte kommer åt själv, alltså) och smörja den om det behövs. Då justerar han också den så att alla inställningar som kan "krypa" lite med tiden och lite annat sånt plock.
Är det någon del som behöver bytas så tillkommer ju priset för den, men ofta är det bara genomgången som behövs.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 14:59   #3
avslut080512 avslut080512 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 175
Jag har tips på en jätteduktig serviceman i Östergötland (ser att Du bor där).
Han tar 595:- för en service.
avslut080512 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 15:10   #4
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Åhhhh billigt är bra:-) var finns denna billiga serviceman:-)
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 15:25   #5
avslut080512 avslut080512 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 175
Har mailat Dig.
avslut080512 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 16:15   #6
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
nu måste jag bara sprida min otroliga vishet. Min egen gröna skönhet har jag insett att jag skall lämna in någonstans för service, jättetack till er som har hört av er. nu har jag massor med tips. . Men jag har lite knaggligt med pengar denna månaden så får vänta till nästa, men inte kan jag vänta så lång tid med att sy heller, nääää. så jag snodde svärmors symaskin. hihihi. tyckte jag var väldigt klok.. ibland är det bra med en svärmor som bor ganska nära..
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons