Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-04, 11:56   #1
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Korsettkurser 2008

Fyll gärna på.
Medborgarskolan erbjuder korsettkurser enligt följande:
Vänerborg - helg
Örebro - kväll
Lund - kväll
Det kan finnas billiga övernattningsalternativ runt Vänersborg/Trollhättan; fast det gäller alla kursställen.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 15:29   #2
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Magnus är det du som håller i kursen?

Jag har anmält mej till Örebrokursen!

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 16:45   #3
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Bara Vänersborg.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 21:23   #4
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Hmm... jag måste tänka på örebrokursen... det är väl ändå det närmaste jag kommer att komma en korsettkurs som boende i eskilstuna, men det går inga tåg efter 21:15. Ingen i V-ås/E-tunatrakten som också vill korsetta sig?

Så nära men ändå så långt borta!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 21:28   #5
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Alexandra!

Jag skulle vilja att kursen var över en helg med ev.övernattning. Jag skall ringa till Medborgarskolan i morgon och kolla om de kan göra om den till det. Jag har 3,5 mil till Örebro men jag har 8 rum och kök och kan tänka mej att fungera som sovplats (gratis) om vi kan dela på bilkostnader fram och tillbaka över helgen. Jag hör av mej när jag vet något!

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 21:42   #6
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Ann1e: Wow, det skulle vara jättetrevligt att få ha en sån kurs! Fast rusar inte kostnaderna i höjden då? Och jag är bara en fattig student, så jag kan inte ens lova att jag kan vara med, men jag är grymt intresserad!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-04, 22:04   #7
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Kolla lokala kursanordnare!
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 10:30   #8
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
MadWomanInBlack skrev:
Ann1e: Wow, det skulle vara jättetrevligt att få ha en sån kurs! Fast rusar inte kostnaderna i höjden då? Och jag är bara en fattig student, så jag kan inte ens lova att jag kan vara med, men jag är grymt intresserad!
Det borde inte bli dyrare snarare billigare. Kostnaderna blir ju oftast dyrare när kursledaren blir uppbokad under längre tid. Men jag skall kolla med Medborgarskolan i båder Örebro och Karlskoga där jag bor.

Annette

ps man behöver inte vara student för att vara fattig man kan vara sjukpensionär också eller arbetslös ds
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 10:55   #9
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Saker och ting kostar. I våra kurser i Vänersborg ingår material för 325:-. Om jag har en sen anmälan får jag betala ur egen ficka eftersom jag får panikbeställa från RödaTråden med dubbla kostnaden.
Cirkelledaren ska ha sin lön, anordnaren ska ha in till lokal och administration.

Antingen är det så pass viktigt/intressant att delta i en kurs att man planerar om sin ekonomi så man får råd, eller får man stå över och försöka gilla läget.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 11:08   #10
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Men Magnus!!

Har du vaknat på fel sida idag???

Syglädjen och längtan finns ju även om man är fattig eller hur?

Så om du har gjort negativa erfarenheter på att hålla i kurser så ta inte ut det på oss för att vi vill att kursen skall vara så billig som möjligt.

Tanken som jag hade var att det är jäkligt mysigt och skapar en fantastisk sammanhållning om har har en helgkurs och rent ekonomiskt så brukar det bli billigare. Men det är inte en sanning.

Jag personligen tyckte inte att 910 kr för kursen var mycket men skall man åka 7 mil en gång i veckan i 7 veckor med bensin som kostar nästan 12 kr milen så blir det ytterligare nästan 600 kr för mej.

Med gratis boende hos mej och 4 st i bilen och endast 2*7 mil*12 =168 kr/4=42 kr per person!

Med den kalkylen kan jag tillockmed tänka mej att betala en hundring till eller så för kursen.

Och sedan har vi miljöaspekten i att åka fram och tillbaka i 7 veckor istället för 2 ggr i en helg, men det är ju en helt annan sak eller?

Snälla Magnus ta inte detta som ett personligt påhopp för jag giller verkligen dej och dina korsetter och har verkligen haft god nytta av dina inlägg på forumet.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 11:18   #11
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Nej är antingen alltid en riktig huggbäver eller glad som en lärka - välj själv!

Min grejj var lite att oavsett vad det gäller - pris på korsett eller korsettkurser, så kostar det pengar. Tid material, resor, hyror, administration kostar. Jag går en träslöjdskurs för 13000kr UTAN material.
Det går ju att organisera och arrangera "billigare" alternativ. Jag lett en del "privata" tillställningar där vi direkt plockat bort en hel del overhead, och ställer gärna upp igen men kräver för att jag inte ska vara ute och jobba för en kineslön att det kommer tillräckligt många och atta alla som anmält sig kommer eller ersätter för material jag beställt.
Jag hade t ex en kurs på XXXXX med 8 anmälda, kommer dit med material (tungt) beställt för dessa åtta, men fem av dessa hade hoppat av samma dag kursen började. 1500kr back!

Nu ska jag ut och köpa en hårddiskvagga.

(PS bilder på saker jag gjort på träslöjden:
längst ner på sidorna50CA10 PP
TangBand 5" )
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 11:46   #12
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Bra sätt att gardera sig mot avhoppare är ju då att skriva in nånstans att hoppar man får hoppa av senast 2-3 dagar innan kursstart och få pengar tillbaka, är det närmare kursstarten betalas inga pengar tillbaka.
Jag har själv jobbat på en kursgård där det var ett politiskt ungdomsförbund som hade bokat i en helg, men dom började bråka, så hälften åkte hem efter en halv dag och dom ville inte betala för sig.
Nu var det ju inte bara fem stycken som drog sin kos, det var FEMTIO minst. 50 x 300:- är ganska mycket pengar, och då hade vi ju redan köpt in käk och skit åt ungdommarna.
Som tur var så lyckades vi få dom att fatta att vi lagt ut en massa pengar och att det inte var vårt fel att det hade blivit konflikt innom deras grupp så dom splittade.

Så, det viktiga när man anordnar kurser är att ta betalt i förväg, och klargör för de som ska gå på kursen att pengarna inte betalas tillbaka om de hoppar av för sent (självklart kan man ju göra undantag vid sjukdom (kanske inte snuva)).
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 12:20   #13
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Så är det. Man glömmer bort att det finns någon som slitit och släpat för att fixa något mäktigt ...

Back to TOPIC. Kolla med studieförbunden och andra kursanordnare - ABF, NBV, Studiefrämjandet Vuxenskolan osv ... släng upp länkar till kurser.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 13:39   #14
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Wow, var det 7 tillfällen? Haha, jag måste ha varit blind igår. Men då är 910:- billigt, men då blir det å andra sidan helt omöjligt för mig att betala 1400:- i tåg till/från E-tuna. Då skulle jag verkligen älska en helgkurs, om det är möjligt :-)
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 14:46   #15
learningtofly learningtofly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 60
det känns som om man skulle hinna "mer" på en helgkurs, Är det korta tillfällen så tar ju halva tiden att plocka fram och komma igång. jag tänkte först "oj vad kul med en korsettkurs i örebro" men sen såg jag tiderna 7 ggr och kort tid varje gång, då är en helgkurs MYCKET bättre.
learningtofly är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons