Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-08-13, 20:41   #1
gerdan gerdan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 59
Bord till stickmaskinen

Jag ska flytta min stickmaskin från matbordet i vardagsrummet.
Vad för slag bord har ni till era stickmaskiner?
Ett stadigt bord inte allt för dyrt står på önskelistan.
gerdan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 22:00   #2
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Till en av mina stickmaskiner (den med dubbelbädd) har jag en speciell stickmaskinsmöbel med tillhörande sittbänk. Den här är importerad från England men det finns speciellt stickmaskinsbänkar här också. Vad de kostar vet jag inte. Jag har också en speciell benställning till en av mina maskiner.

Annars har jag använt allt från gamla skrivbord till strykbrädor att ha stickmaskiner på. Lite beroende på vilken maskin det är (ingen tung metallmaskin med resårbädd på en strykbräda). Det mesta som är tillräckligt stadigt fungerar ju.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 22:12   #3
LisaLejon LisaLejon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 206
Strykbräda har jag använt mest, men det kan vara lite jullrigt. Det är bra att kunna ha maskinen lite högre än ett vanligt bord tycker jag.
LisaLejon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 22:54   #4
gerdan gerdan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 59
Nina, en stickmaskinsmöbel låter ju väldigt bra. Behöver något stabilt då dubbelbädden ska hängas på. Jag har googlat men inte hittat något. Vet du var man kan köpa en sån möbel?
Tack för svar.
gerdan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 09:54   #5
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Här är ett bord
Men det kan hända att det inte är så stadigt. För något år sedan sålde Olax ett annat bord som såg betydligt stabilare ut. Hör med Silver Reeds återförsäljare runt om i landet om det kan finnas något.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 19:29   #6
gerdan gerdan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 59
Tack Nina. Jag har tittat på bordet som Olax har, tycker också det ser lite ostadigt ut. Mailade och frågade och fick svar. Det kan inte tippa framåt men om det går trögt kanske man får hålla emot lite så inte bordet flyttas. De hade också 2 st betydligt stabilare bord avsedd för motordriven maskin men de står uppmonterade hos dom och kan inte tas isär så man måste hämta hos dem. Lite långt att åka, så det är ju synd. Väntar ett tag och ser om jag svar från några andra återförsäljare.
gerdan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 20:53   #7
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Du borde kunna köpa de stadigare borden av någon återförsäljare närmare dig tycker jag. Hoppas det fixar sig.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 07:26   #8
titti49 titti49 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 68
Jag har haft ett höj och sänkbart skrivbord med motor till min stickmaskin.Sågade ut små skåror för fästena i bordet. Jag hade en Brother med motor och underbädd som vägde en del och det fungerade utmärkt. Kan sälja mitt bord då jag sålt själva maskinen. Bor i Kalix om du eller någon annan är intresserad, hör av er.
titti49 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 07:28   #9
titti49 titti49 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 68
Jag kan fota och lägga in bild om du vill, men inte förrän till helgen eftersom jag är i sommarhuset nu.
titti49 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons