Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-09-24, 14:14   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Syfestivelen i Borås

Är det någon som har varit där idag? Har totalt missat detta!! Typiskt!! Tänkte om det var några bra priser på tyger, brodyrmaskiner....
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 14:48   #2
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Smile

Citat:
koocachoo skrev: Visa inlägg
Är det någon som har varit där idag? Har totalt missat detta!! Typiskt!! Tänkte om det var några bra priser på tyger, brodyrmaskiner....
Jag ska dit imorgon hade jag tänkt så jag är nyfiken på samma som du.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 15:13   #3
soppen soppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 80
Ska också dit i morgon!
soppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 15:42   #4
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Hmmm....jag vill ju också åka!! Hmmm....
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 16:30   #5
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Just hemkommen från mässan. Kollade inte priser på maskiner eftersom jag inte ska ha flera... Mässan var trevlig, men enligt min mening var det alltför mycket garner och kanske också pärlor mm. Tyger var den lilla biten, däremot hade symaskinsfirmorna ganska många maskiner d v s Husqvarna/Pfaff,Janome och Bernina.

Ha så trevligt ni som ska gå i morgon!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 16:32   #6
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Jag har just kommit hem från Borås!

Ett trevligt ställe, bra parkering, café och mat om man ville ha det.
Blandad kompott med tyger garn pärlor smycken scrapbooking bl a.

Jag var endast ute efter tyger och hittade en del stuvar till fyndpriser, både plysch, manchester och lapptäckstyger.

Vill man köpa billig symaskin kan man nog likaväl förhandla med sin lokala säljare men givetvis går det ju och passa på att provsy på mässan.

Varmt var det också................
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 20:32   #7
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Jag är ute efter att provsy och botanisera på overlockar så då borde det ju vara rätt att åka dit. Har ju noll koll på att arbeta med overlock än så länge så jag behöver få peta på lite olika märken och jämföra.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-24, 21:22   #8
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Thumbs up Symässan

Jaha så var då min första Symässa avklarad.

Det fanns en hel del intressant att titta på och köpa. Det blev lite lapptyger, knappar, kristallplast - verkar hur bra och fin som helst! bambu ganer och bambuhanddukar.

Det fans en hel del olika workshops med olika inriktningar och material. Tygutbudet kunde nog ha varit lite större, men det som fanns var verkligen jättefint. Allt från mjukaste velour i massor av färger och mönster, till fina modetyger.

Massor av sy, broder, och overlock - maskiner att testa och titta på från Janome, Bernina, Brother och VSM - Husqvarna/Pfaff.

Jag och min kompis saknade dock lite mässpriser. Visst fanns det nedsatta priser som gällde under mässan på olika ställen, men jag skulle önska lite mer "aktiva mässpriser". Det jag handlade på mässan, kostade lika mycket på mässan, som i web, och vanlig butik. Lite rabatt typ - köp 3 saker, få den 4 med 50 % rabatt just under mässan, skulle ha varit trevligt.

Jag gick från mässan med ett gott intryck, lagom med folk, goda fika möjligheter, och tillräckligt med montrar för att göra mig nöjd. Att jag sedan lyckades hålla mig till min inköpsplan, och budget gjorde att jag kunde åka hem med gott samvete.

Får nog ta och testa lite av kristallplasten i morgon.

WiKa
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 15:31   #9
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Ni har väl lämnat kvar något till oss att köpa i morgon tjejer? Då ska jag hänga på dörrarna kl 10...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 18:53   #10
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Jag kom från mässan med en språngans ny overlock. Den hade visserligen mässpris sade de, men jag misstänker att det var ett pris som likväl skulle kunna förhandlas fram i butiken. Spelar inte så stor roll, jag var för sugen för att låta bli att handla. Tålamod vad är det?

Köpte även lite tyger till att göra barnkläder med. De kanske var lite billigare än i webshop. Jag hann inte med så mycket mer än testsömnad och tygshopping. Där fanns jättemycket garn för den som vill ha det och alldeles för mycket pärlor och krimskrams (för min smak dvs.)
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 18:58   #11
soppen soppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 80
Också hemkommen ifrån symässan som kunde hetat garn & pärlmässa istället. Men även jag fickk med mig lite tyg och annat smått och gott hem. Inspirerande var det allt!
Det fanns ju mycket symaskiner för den som ville testa, men jag saknade tillbehören.
soppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 21:36   #12
Annamors Annamors är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 78
Cool

Var där på fredagen. Tyckte mässan var bättre i år, trevlig stämning med många roliga workshops. Kändes som det var fler utställare där i år!
Provade på två workshops, ett med kroki eller olika sätt att virka, lärde mig dubbelvirkning. Samt quilt, där fick man prova på att fläta remsor. Fanns många fler att välja på, men tiden räcker inte till. En hel del snygga "fat qarters" fanns att välja bland, hade gärna köpt många, men priset avskräcker...några blev det iallafall.
Eftersom jag ändå skulle till Borås, åkte jag inom ,där jag köpt min industrisymaskin. Spolen har småkrånglat med mej, ett litet metallbleck i botten på spolen lossnar ibland.Reperatören sa att jag kunde ta bort blecket,- det behövdes inte. Så fick jag tre nya metallspolar ! Då passade jag på att fråga om han ev. hade något begagnat trådställ, det har jag högt på önskelistan.
Jovisst, för hur många trådar...Jag FICK ett ställ för 20 rullar!
Han sa att han gillar nöjda kunder, tala om service!
Sedan åkte jag direkt till mässan, gissa om det slank ned lite extra tygfynd...
Annamors är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-26, 09:20   #13
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Avundsjuk på alla som tagit sig dit. Skulle varit där igår med mitt barnbarn (vi va där förra året o hon tyckte de va kul) Men vem la sig sjuk just då Ja ja nu tar det ju ett år till nästa. Min dotter föreslog att hon o den lilla skulle åka upp idag, men då blev det protester för det var ju minsann bara hon o mormor som va intresserade av det
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-26, 10:00   #14
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
myggorna skrev: Visa inlägg
Avundsjuk på alla som tagit sig dit. Skulle varit där igår med mitt barnbarn (vi va där förra året o hon tyckte de va kul) Men vem la sig sjuk just då Ja ja nu tar det ju ett år till nästa. Min dotter föreslog att hon o den lilla skulle åka upp idag, men då blev det protester för det var ju minsann bara hon o mormor som va intresserade av det
Visst är det härligt att vara mormor (säger en farmor)!
Vi ses kanske nästa år!!!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons