Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2015-04-26, 19:03   #1
Brago Brago är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 9
Tips på bra maskin?

Nu börjar det bli dax att se sig om efter en till symaskin. Nu har jag en singer som jag vart nöjd med men tänkte köpa mig en "lite bättre" maskin och undrar vilken som är bra och när det handlar om en budget för ca 5000kr (kan gå över om det är en riktigt bra maskin och givetvis lägga mig under).

Använder mest raksöm, sicksack, stretchsömmar och fuskoverlock kan man kombinera det med en stark maskin så gärna för mig

I andra hand önskar jag funktioner som tvillingsöm och fina knapphål men inget måste.


Kom gärna med tips på var jag kan köpa maskinen också, vill gärna provsy men tyvärr finns det ingen sådan butik i närheten.
Brago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 20:28   #2
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Brother brukar ha ganska billiga maskiner. Vet dock inte hur de är men jag tror att de är bra. jag har inte läst något negativt om dem här på sysidan. Janome Easy Jeans är en stark mekanisk symaskin. På Skövde symaskiner kan du titta på dessa maskiner i webshopen. Brother kan man beställa från England om man vill ha ett billigare pris.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 07:14   #3
MrsLindh MrsLindh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 118
Brother har bra maskiner!! Dessvärre blir det oftast inte billigare att beställa från England nu när pundet är så dyrt. Men om du googlar så kan man hitta bra priser här i Sverige också. Min erfarenhet är att "Brothershopen" är dyrare än andra återförsäljare som säljer Brother.
MrsLindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 09:41   #4
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Citat:
MrsLindh skrev: Visa inlägg
Brother har bra maskiner!! Dessvärre blir det oftast inte billigare att beställa från England nu när pundet är så dyrt. Men om du googlar så kan man hitta bra priser här i Sverige också. Min erfarenhet är att "Brothershopen" är dyrare än andra återförsäljare som säljer Brother.
Skiljer ju 2000 på en overlock köpt i England, mot här, så nog är det fortfarande billigare, även om pundet är dyrt då.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-05, 07:14   #5
Tittilittan Tittilittan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2015
Inlägg: 4
Wink Tips på symaskinsförsäljare!

Antar att du redan köpt en ny symaskin men jag kanske kan tipsa någon annan.

Symaskinsagenturen i Göteborg säljer nya Janome och begagnade av alla märken. Jag har just beställt en begagnad Husqvarna Viking Sapphire 835 för 4000 kr. Den är som ny, enligt försäljaren (jag har inte fått hem den ännu), eftersom den varit på en skola och de insett att maskinen var för svår för eleverna. Den är kanske använd 10 ggr trodde de.

Enligt en kollega är det en gammal välrenommerad firma.

Jag har ett års garanti och ett års bytesgaranti. Alltså om jag inom ett år kommer på att jag inte vill ha den har jag mina 4000 kr att köpa en annan maskin hos dem för.

Nu bara längtar jag tills jag får hem den!
Tittilittan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons