Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-14, 21:07   #1
SussiA SussiA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 32
Symaskinsaffär i Jakobsberg

jag behöver serva min hårt arbetande maskin, inte minst sen jag tappade skruven till stygnplåten in i maskinen. Var till symaskinsaffären på Vasavägen i Jakobsberg för att köpa nålar men ganska tveksam till stället. han verkade mest sälja köksmaskiner och reparera kylskåp. Är det någon som har någon erfarenhet av stället eller kan någon rekommendera ett bra ställe i trakten. Jag är liksom lite nyinflyttad och nybliven mambo här.
SussiA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-14, 21:48   #2
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Jag är inte nöjd med servicen på min symaskin när jag lämnade in den på Vasavägen trots att jag förklarade problemet och visade prov på stygnen. Felet kvarstod. Sist lämnade jag in min på Husqvarnas verkstad i Sundbyberg. Louise symaskiner på Rörstrandsgatan nära Karlbergs pendeltågsstation eller Sycenter på Hagagatan nära Odenplan är andra som är förhållandevis lätta att ta sig till kommunalt från Jakobsberg med något så otympligt som en tung symaskin att kånka på. (Louise skickar symaskinerna till Sundbyberg på service har jag för mig.)

Tygvaruhuset i Veddesta säljer och reparerar men jag har inte använt deras service någon gång.

Det fanns en reparatör ett par kvarter från pendeltågsstationen i Sundbyberg för ett par år sedan men han finns inte kvar verkar det som.

Om det finns några i Hässelby-Vällingby-Bromma hållet eller utefter pendeltågslinjen till Märsta är jag osäker på då det är väldigt sällan jag är i de krokarna eller har ärenden ditåt.

Du kan göra en sökning på t ex Eniro.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 08:00   #3
SussiA SussiA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 32
Smile

Tack för tipset. han verkade vara mer kylskåpsmontör än symaskinsmänniska. Han visste inte ens skillnaden mellan cover stitch och overlock.

Får kolla upp Veddesta. Hurra för detta forum där man kan få svar snabbt och bra
SussiA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 08:49   #4
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
jag tycker symaskinsgrottan är bra(täby norrtälje) Men de kanske bara tar emot sina egna märken
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons