Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-14, 17:57   #1
LillaLammet LillaLammet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 1
Fabriksoverlock eller "vanlig" overlock?

Hej!
Efter år av fegande har jag nu bestämt mig för att satsa på det jag gillar bäst. Hittills har det liksom varit "mys-syende" mest, runt ett par byxor och en tröja i veckan ungefär. Det har gått bra och nu vill jag sy och sälja mer.

Jag har aldrig tidigare använt en Overlock men har närt drömmen om en i många år och nu är det alltså dags. Min fråga är om huruvida jag kanske egentligen borde investera i en "fabriksoverlock" från början, med tanke på att jag förmodligen kommer att sy åtminstone fyra fem timmar om dagen på den? Hur mycket tål en "vanlig" overlock? Det är lite svårt att hitta sån information, finns det någon som skulle kunna hjälpa mig? Hur mycket syr ni på era maskiner?

vrom vrom tut tut

/rallymia
LillaLammet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-14, 19:32   #2
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Eftersom du ändå tar upp ämnet, passar jag på att fråga: Vad menas med fabriksmaskin egentligen? Är det alldeles speciella maskiner? Några exempel på var man kan läsa om dom?
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-14, 20:04   #3
Tingel Tingel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 107
Fabriksowerlock eller vanlig

Hej Irene,
Jag vet inte var man kan läsa om dom men det behövs installation av starksöm(gäller också industrisymaskin,Skillnaden är nog att motorn är mycket starkare och sen går det mer undan,syr princip mycket tjockare och sen blir det rakare.stygnen blir lika jämna även över många lager tyg.

Jag har på jobbet industrisymaskin och den syr endast raksöm,men syr tjocka tyger och tjockt läder,Jag tycker väldigt om den,det är en Brother
Nämnas bör att jag jobbar som aktivitetshandledare på ett dagcenter och där sys mycket,
Hemma har jag Designer 1 och Pfaff cowerlock 4862 och är helt nöjd med vad jag syr hemma,
Kanske lite råd angående industrimaskiner,
H. Katharina
Tingel är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons