Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-12-04, 13:39   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Trollfunderingar

när man maskinbroderar så behöver man en hel massa plats.
jag kom på att jag i början av mitt brodyr intresse faktiskt försökte tränga in alltihopa i ett dataskåp från Ikea. det var lite charmigt faktiskt.
jag var riktigt enormt stolt över min lilla brodyrhörna där D1 den första tronade som kronan på verket. tänk man hade en rulle solvy o en rulle med backing, inte klokt vad allt skulle vara speciellt, jag kände mej så lyxig med 2 trådportföljer som satt på väggarna, det var så fint att jag inte ville stänga luckorna, o alla kompisar var såå imponerade.

men så kom Mc11000 in i livet o den fick ju inte plats i skåpet så då byggdes det om. o tillslut flyttade dottern ut o jag lade beslag på rummet. oj här blev det nog helt galet.

idag har jag typ en hel efla system med bara mina olika backing, för man kan ju knappt existera utan en massa olika backing, eller är det bara något man intalar sig för att det är så enormt roligt att shoppa??

såklart har man sina favoriter som 1640 den kan jag ju inte överleva utan, den får man handla i 200 meters rullar, men så klart måste man ha thermo film, o solvy o tjock film , o lite stiffy, osså lite dittan o dattan, det enda jag nog inte gillar är fimoplast, värdelöst!!.

Varenda gång vi förbättrar o bygger om tänker jag att oj vad plats nu ser här nästan glest ut, o så handlar jag på mej o så är lådorna så där jobbigt överfulla igen.. och i ärlighetens namn behöver man allt detta.
igår kom ett paket med tråd hem, host host behövde jag verkligen alla dessa 100 konor?? nä de fick ju inte ens plats för 90% hade jag med vilje köpt som dubletter. men man känner sig typ lite fattig när en trådkona börjar gå halvägs mot slut o då känns det skönt att ha ett lager att bara gå o hämta av. jag menar det är ju en helt självklar logik för mej iallafall, men inte för dem som skulle hjälpa mej packa upp allt, men du haaar ju detta trådnummret, jo jag vet sa jag o försökte verkligen få det som att låta att det är enda sättet att ha ett eget lager i en låda. jag såg på gubben som fick äran att betala kalaset som var sååå nödvändigt att jag fick beställa att han o jag inte riktigt hade samma uppfattning om att ha en tråd på upphällningen. män är lite konstiga sådär!!

Att vara maskinbroderare innebär typ att man inte slänger så mycket heller, det kan typ vara bra o ha, jag har en stor bra o ha låda som jag tror jag aldrig hämtat något ur, men kasta en bra o ha sak, njää det ligger ju inte riktigt för mej är jag rädd..

När jag tänker efter så är nog rullen med 1640 lite i tunnaste laget, max 100 meter kvar på rullen, kanske bäst att beställa en eller två så man säkert inte blir utan, o om man ändå beställer kanske man ska ha lite mer thermofilm, o kanske något mera bara därför att. hmm kanske bäst o rita lite på en ritning hur vi ska bygga om i hobby rummet så jag får lite mera plats!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 17:01   #2
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
känner igen mej! Och jag har lyckan att sy egna kläder o du jädrar va möe fina tyger som bor här.. Det blir aldrig fullt..

PS:
Tur att jag har eget syrum, men mina kläder börjar bli lite trångbodda...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons