Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-24, 14:28   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Embird och WIndows 7 64 bitar

Jag blir inte riktigt klok på om Embird ska fungera i Windows 7 64 bitar eller inte. Jag har mailat dem och fått utklipp av FAQ till svar, 3 mail med olika klipp, men blir inte klok på det.
Embird har inte fungerat ordentligt i mitt Vista med 64 bitar, Iconizern fungerar inte alls.

Nu mailade jag Embird för att fråga om det skulle funka med Windows 7 64 bitar men min engelska är nog för dålig för att förstå deras FAQ.
Är det någon med Windows 7 64 bitar som har Embird och kan berätta hur det fungerar?

Jag frågade också om de skulle uppdatera Embird till 64 bitar men det fick jag inget svar på, på dataaffären och andra jag pratat med så säger de att fler och fler program behöver 64 bitar för att "orka med" filmredigeringsprogram o dyl och då borde ju Embird uppgradera för att ha en chans att hänga med. Jag har letat nya laptopar nu och alla jag hittat med erbjudanden på är 64 bitars.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 15:01   #2
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Exclamation

om man kan vänta så kommer nog alla program göras för 64 bitar, det verkar vara den nya stora standarden som kan hantera större ramminne och alla processer skall tydligen gå snabbare med oändligt fler adresser i databussarna.

om ni inte kan använda nån gammal dator undertiden, så finns Compaq 615 med Windoms7 med 32 bitars system. säljs för under 4000 kr på the phonehouse.(skitfirma som inte vill säga att den bara hade 32 bitars, de lurar sina kunder och inte får man byta)


den har processor med dubbla kärnor. uppgraderbar till 4 GB ram, endast momohögtalare, hd skärm. enda stora nackdelen med den datorn är ju 32 bitarsystem? och saknar hdmi utgång kommer det gå använda 32-bitars program på 64 bitars datorer i framtiden?
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 15:07   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Enl Embird ska jag kunna köra iconizer i Vista 32 på min dator fast den är vista 64, någonstans ska man kunna trycka på en "knapp" och få den att öppnas, men gu vet hur man gör för Embirds instruktioner stämmer inte med min dator!
Egentligen skulle man väl köpa en gammal härk och lägga XP på för då fungerade allt bra. Men det kostar ju det också.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 15:42   #4
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
W7 ultimate har XP mode 3200 kr kanske ni har nån bekant som studerar? med CSN-kort eller meceant-kort kan man köpa det för 1495 kr
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 15:52   #5
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Ska kolla in det, studerande finns i släkten :-)
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 16:02   #6
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Smile

har du övertagit nån dataexpérts dator eller varför?, vista 64 datorer var ju dyra och ovanliga i handeln. om det är omöjligt så kanske det går att hitta nån liten bärbar med windows xp på rea´n sett för under 2000 kr. har eran gamla xp-dator gått sönder eller kastats. det går ju att koppla in hårdisken från gamla datorn i dvdkontakten på nya datorn och på så sätt överföra gamla drivrutiner

sysidan borde ha en "knapp"/ tråd för akuthjälp, bara vänta förr eller senare loggar nån embird-expert in här och allt löser sig utan att du behöver köpa nåt nytt.
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 17:28   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Moderkortet kraschade på min dator med XP för 1,5 år sen och enl dataaffären gick det inte att laga och då var jag utan dator i 5 mån innan jag kunde köpa en ny och då köpte jag på inrådan en med Vista på, hade ingen aning om att det fanns olika "bitar" och så råkade det naturligtvis vara 64 som inte passar med broderiprogram, jag fick köpa nytt Huskvarnaprogram också.
Jag får väl avvakta så länge och se om någon med lösta embirdproblem svarar, tack för din hjälp.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons