Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-22, 19:55   #1
LexiPexiPoo LexiPexiPoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 12
Question Bra velour, finns vart?

Har varit på ett flertal tygaffärer och letat efter fin och tät velour med riktig lyster. Syr mest barnkläder och är på jakt efter den typen av velour som exempelvis Nanoos barnkläder är sydd av.

Har blivit tipsad om Nea Nobelle och beställt tygprover därifrån. Men kan vara bra att känna till fler ställen.

Några bra tips?
LexiPexiPoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 20:57   #2
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag brukar hitta velourtyger med fin lyster på Dolly's.

Du kan även kolla med AMDA design, hon ska beställa Kallikåtyger nästa månad. Du hittar henne via sysidan.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:49   #3
LexiPexiPoo LexiPexiPoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 12
Citat:
Pssst skrev: Visa inlägg
Jag brukar hitta velourtyger med fin lyster på Dolly's.

Du kan även kolla med AMDA design, hon ska beställa Kallikåtyger nästa månad. Du hittar henne via sysidan.
Jo Amanda kännar jag via bloggvärlden. Ska vara med när hon beställe men jag letar efter ett ställe som jag även själv kan beställa/handla från lite när som helst. Köper ofta och mycket
LexiPexiPoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 10:54   #4
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Swelogent har fin velour. Dock måste man ha företag för att handla där.

Nea nobelle hade du ju redan hittat men vill rekomendera henne ändå. Fint tyg bra service och snabb leverans.

Mjuka tyger har också velour. Den är lite billigare men inte alls lika fin som nea nobelles velour. Det är inte värt det lilla man tjänar på att handla från mjukatyger. Dessutom har hon inte alls lika bra service som nea nobelle
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 11:43   #5
Trulan Trulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 108
Jag vill rekommendera mjuka tyger. Hennes velour har tvättmärkningen 40 grader medan nea nobelles velour har märkningen 30 grader.
Samma service som jag har fått när jag har skickat efter från mjuka tyger har jag inte fått från något annat ställe.
Trulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 12:19   #6
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Det står på neanobelles hemsida att den går att tvätta i 40 grader. Sen är det väldigt stor kvalitetsskillnad på tygerna när man jämför. Därför tycker jag inte att man tjänar något på att köpa det billigare tyget.

Jag fick också bra service av mjuka tyger tills jag ifrågasatte kvaliten på en av deras tyger (inte velouren). Fastän jag var saklig och inte otrevlig i mitt mail så fick jag ett väldigt otrevligt svar tillbaka. Så tycker jag inte att det ska vara därför kommer jag inte handla där igen.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 13:25   #7
Trulan Trulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 108
På mjuka tygers hemsida står att om man tvättar före man syr kan man tvätta deras velour i 60 grader. Då är ju tyget redan krympt. Vilket jag tycker är bra när man syr till barn.
Hon är snabb att leverera också.
Trulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 17:17   #8
LexiPexiPoo LexiPexiPoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 12
Citat:
gullum skrev: Visa inlägg
Swelogent har fin velour. Dock måste man ha företag för att handla där.
Företag har jag, så jag både kan och handlar det mesta hos grossister. Ska kolla upp dem. Tack för tipset!
LexiPexiPoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 20:03   #9
mallaching mallaching är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 76
Jag tycker att mjuka tyger och nea nobelle kompletterar varandra bra! Den ena har ju mycke av vad den andra saknar... sen beror det ju på vad man ska sy också så klart...
mallaching är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 21:06   #10
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag har inte köpt ifrån nea nobelle nån gång (ännu skall jag tillägga), utan har inhandlat den mest avelouren på mjuka tyger. Tycker att deras velour är jättebra

Men skall helt klart prova neanobelle oxå vid tillfälle, man får nog prova sig fram lite, alla tycker ju olika.
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 17:51   #11
LexiPexiPoo LexiPexiPoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 12
Smile

Ja ska ta och pröva både Nea Nobelle (får ju tygprover därifrån i veckan) och Mjuka Tyger. Så får vi se. Har även mailat det danska barnmärket Nanoou för att fråga dem om vart de köpt sin velour. För den är helt underbar. Har faktist aldrig sett liknande i lyster, täthet och färg. Meddelar om jag får reda på något intressant
LexiPexiPoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 19:17   #12
Mammanilla78 Mammanilla78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 73
Citat:
LexiPexiPoo skrev: Visa inlägg
Ja ska ta och pröva både Nea Nobelle (får ju tygprover därifrån i veckan) och Mjuka Tyger. Så får vi se. Har även mailat det danska barnmärket Nanoou för att fråga dem om vart de köpt sin velour. För den är helt underbar. Har faktist aldrig sett liknande i lyster, täthet och färg. Meddelar om jag får reda på något intressant
.

Ja, jag e SUPER intresserad om du får reda på något
;-D
Mammanilla78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 22:11   #13
LexiPexiPoo LexiPexiPoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 12
Jag delar med mig, hoppas bara de svarar
LexiPexiPoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-26, 19:02   #14
SyMirre SyMirre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 2
Finns en jättebra affär i Ulricehamn som heter Andersson &Hjalmarsson och det är de som tillverkar Kalikås velour.De har fabriksförsäljning tis och tors mellan 14:00_18:00 och jag kan verkligen rekommendera ett besök om ni har vägarna förbi. De har dessutom massor av andra trikåtyger av superkvalite´ och priserna är väldigt fördelaktiga!

Tygpyssling.se har också precis som Nea&Nobelle Hilcos fantastiska velour.Har nyligen beställt från Tygpyssling och jag är jättenöjd
SyMirre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 09:06   #15
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
[raderad av forumvärd]

Senast redigerad av Ann1e den 2009-01-31 klockan 19:15. Anledning: blogg som är en säljsite
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
velour


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons