Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-09, 14:21   #1
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Angry Överseende med nya medlemmar!

Jag vill inte vara en moraltant MEN...... jag tycker att nivån på att vara allmänt hyfsad är hos en del väldigt låg!! VI MÅSTE ha överseende när vi får en ny medlem och visa en hög grad av hjälpsamhet och förståelse!! Jag är själv relativt ny och när jag idag läser vissa tråkiga kommentarer på två inlägg blir jag ledsen. Det är inte så himla lätt att komma in i allt på en gång. Hjälp istället för stjälp är min uppmaning!! Vi vill väl inte tappa medlemmar eller?!
Nä SKÄRPNING!!!
Nu är jag klar!
//Ann
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 14:29   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Finns en stor poäng här. Innan man lärt sig trycka på rätt knappar... jisses vad jag tryckte fel i början. Mer ödmjukhet och förståelse!
Som ny vill man ju känna sig välkommen också, inte sant. Inte bannad och näpst på fingrarna.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 14:31   #3
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Helt rätt Delfintua!
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 16:19   #4
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag håller med. När jag var ny hade jag aldrig varit med i ett forum innan, och hade ingen aning om hur man sökte eller vart man skulle lägga sina inlägg eller egentligen hur någonting fungerade. Sådant lär man sig efterhand och med mkt hjälp av alla forumvänner, det är ju väldigt tråkigt om man får en utskällning för att man råkar vara novis....
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 17:00   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Vi gör alla våra fel och jag har gjort massor
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 18:27   #6
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag håller också med. Det är lätt att som nybörjare starta en tråd i fel forum och det är lätt att glömma att söka i forumen också. Man måste få lite tid på att lära sig hitta här. Man måste kunna få fråga vad som helst utan att få ett tråkigt svar, det finns ju inga dumma frågor men dumma svar sägs det.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 12:12   #7
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Jag är alldeles ny här på sysidan och jag hoppas verkligen att ni har överseende med om jag också skriver saker på fel plats... Håller helt klart med om att man ska hjälpa varandra!!! Är med i ett forum kring pärlor, och guuud vad jag kände mig "bortkommen" i början...men man kommer ganska snabbt in i det, och jag har lärt mig massor där! Men det är inte kul om vi ska skrämma bort dem, som är nya och inte kommit in i alla funktioner!
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 13:13   #8
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Välkommen hit Perlemor! Hoppas att du kommer att trivas här.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 13:38   #9
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Bra att det blev lite debatt i detta ämne. På så sätt ökar vi förståelsen och framför allt trivseln!
Varmt välkommen Perlemor!
Ann
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 17:13   #10
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Som forumvärd skulle jag gärna vilja veta i vilken/vilka trådar som nya medlemmar har blivit avsnästa. Det är inte ok att man snäser av någon oavsett de är nya eller gamla medlemmar. Ge gärna exempel.

Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 18:36   #11
traktor traktor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 103
Jag är inte så glad åt att peka ut någon utan detta är en ren allmän påminnelse till oss alla
traktor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 19:13   #12
Bluecloud Bluecloud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 157
Ett tips när man är ny på ett forum är att följa forumet under någa dagar, navigera runt, läsa och känna in stämningen, så är det mycket mindre risk att "hamna fel" när man sedan börjar vara aktiv.
Bluecloud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 19:29   #13
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
traktor skrev: Visa inlägg
Jag är inte så glad åt att peka ut någon utan detta är en ren allmän påminnelse till oss alla
Jag ser det inte som att peka ut någon utan mer för att förstå det första inlägget i tråden. Den du skrev. Jag är ganska aktiv och jag har inte upptäckt någon tråd där nya medlemmar blivit avsnästa. Självklart kan jag ha missat något jag är ju inte inne överallt och alltid

Bluecloud, där är ett bra tips tycker jag men inte lätt att följa då man ofta är ivrig att få börja på sina projekt och kanske behöver direkt hjälp.

Men överlag så tycker jag att många nya medlemmar (gamla också för den delen) inte riktigt tar sig tid att lägga in trådar i rätt forum. Bara idag har jag fått flytta flera trådar som varit i fel forum.

Sedan har vi det här med sökfunktionen som många inte använder. Några gör det men lika många struntar i det. Då kan det ibland på flitigt besökta forum bli lite tjatigt när nr 5-6 i samma vecka frågar samma sak. Man försöker inte ens att gå in på rätt forum och leta efter det man söker utan det är enklare att bara skriva en fråga.

Allmänt forum är till för sådana frågor som inte platsar i de andra forumen som finns.

Fritt forum handlar om allt annat än handarbete kanske av privat karaktär osv.


Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons