Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-24, 07:19   #1
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Alla som blivit insnöade räcker upp en hand. :)

Idag har jag tid hos barnlogoped för min son, första besöket skulle det vara för att försöka få lite skjuts på vägen med talet. Men, när vi vaknade imorse visade det sig att vi inte ens kommer utanför dörren idag. Det är drivor på över en meter för garaget, vägarna är oplogade och det är ingen idé att ens fundera på att ta bussen istället eftersom busstrafiken i kommunen har stått still sedan ca 18 igår.

Så var det med det. Prata får han börja med en annan gång verkar det som - vi stannar hemma och bakar lussebullar istället. Och pepparkakor om det är så vi får tid över till det, jag måste ju hinna sticka lite på mina sjalar också.

Hur är det med er andra? Tar ni er hemifrån idag?
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 07:55   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Räcker upp en hand!

Samma här kommer knappt utanför dörren för all snö. Som tur är kan jag jobba hemifrån idag. Faktiskt rätt mysigt att bara ställa in måndags-stressen
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 08:05   #3
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Visst kan det vara mysigt, men vi har väntat på tid hos logopeden sedan i somras så det känns lite småsurt ändå. Och så hade jag tänkt baka lussebullar - bara för att upptäcka att jag inte har några ägg, och det ska vara både i degen och för att pensla, så de planerna gick i stöpet också.
Men, min son är glad ändå. Han får titta på massor av Tom & Jerry, och så får han rita hela dagen om han så vill.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 08:22   #4
Britt-louise Britt-louise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 78
oväder

Här snöar det fortfarande, så jag är glad att inte behöva gå ut idag.Jag har åkt på en dunderförkylning, så jag är hemma. Har även fått en rejäl ögoninfektion det blir så när man bor med barnbarn inpå sig.Dottern är och handlar hon ska baka en mjuk pepparkaka till kaffet.
Britt-louise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 08:35   #5
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Åååh, vad jag blir avundsjuk!! Jag vill också ha snö!!

Vi här på västkusten får oftast bara dimma och råkallt. I fredags kunde vi hela dagen titta på alla snöoväder som passerade förbi ute till havs, men allt vi fick var halka och lite "mjäll".....

Sonen vill så gärna göra snöbollar men då behöver man ju mer än fem flingor...

Baka småkakor eller kladdkaka, det brukar gå utan ägg!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 08:38   #6
Zentibir Zentibir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 117
Inte så mycket snö här men det blåser kallt!
Njuter av en ledig måndag efter att ha jobbat hela helgen.
Ska ta mig ut en sväng med bilen och köpa ett fint tyg till overall åt en waldorfdocka som jag ska börja sy. Det blir mitt första försök till att sy waldorfdockor så håll tummarna!
Kram till alla!
Zentibir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 08:50   #7
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Här är det snö men inte så mycket att man inte kommer fram. Iskalla vindar har vi fått vår bestkärda del utav, brrrr..
Men det ska visst komma varmare väder i veckan med upp till +8° på torsdag/fredag, iaf härikring jag bor
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 09:05   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Usch ja!
Här har vägarna blåst igen så det är tur att gubben kan ta fram traktor och plog till grannar som vill åka på jobb. Han vet vad den här dan går till iaf

Själv sitter jag insnöad här på sysidan
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 09:09   #9
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Oj så härligt med snö, älskar snö och faktiskt även om det blir snöstorm. Fast inte om man måste ut köra till något viktigt.
Här lyser solen och vindstilla och knappt -4 grader lite vit men inget täckande ens. Men hoppas på mer för barnens skull. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 09:47   #10
Penguin Penguin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 57

Jag skrattade gott åt mina tankar när jag läste vidare och vad rubriken egentligen handlade om, jo just snö!
Jag tänkte först på att vi var insnöade på broderier och sömnad och allt sådant!

Så jag är insnöad på ett sätt fast ingen utomhus
Penguin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 10:27   #11
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Det är jättevackert ute, och jag MÅSTE inte iväg nånstans - nu fick vi en ny tid i januari så jag hoppas att det inte är snöstorm igen vecka 2...
Det blir lussebullar ändå, jag letar fram ett recept utan ägg, och så penslar jag med mjölk istället. Det fungerar lika bra.
Småkakor och kladdkaka hoppar jag över, jag börjar en diet imorgon och vill inte bli alltför frestad. Lussebullarna hamnar i frysen och kommer fram när det är dags för dem.

Det blidde ett pepparkakshus så här på morgonen, med massor av glasyr rinnande från skorstenen, lite spridda nonstop och små strössel i form av stjärnor på taket. Inte det vackraste man kan tänka sig, men han ska få demolera det i helgen om det ens överlever så länge.

Citat:
Penguin skrev: Visa inlägg

Jag skrattade gott åt mina tankar när jag läste vidare och vad rubriken egentligen handlade om, jo just snö!
Jag tänkte först på att vi var insnöade på broderier och sömnad och allt sådant!

Så jag är insnöad på ett sätt fast ingen utomhus
Att alla här är insnöade för övrigt vet man ju sen tidigare...
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 11:21   #12
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Det är i sånt här väder man är glad över att bo i lägenhet.
Ni som bor i hus får tänka att det onda kommer med det goda, eller hur ??

Inatt var det dessutom skönt att bo i betonghus, stadigt och bra.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 12:05   #13
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Här vid norra upplandskusten är det inte något roligt väder alls. Jag är i princip insnöad. Tid för att sy?? Nix, jag måste skotta snö och det tar nog ett par tunga svettiga timmar.
Annars är allt bra
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 14:43   #14
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Här på Västkusten är det inte så mkt snö ännu Men på jobbethar jag satt ihop all logistikplanering inför ett jättestort internationellt besök som påbörjades idag på Marstrand....

Å ni kan ju tänka er hur mkt av den planeringen som höll nu när alla flyg till och från Arlanda ställdes in..... Allting har fått planeras om

Fast jag drog vid 12-tiden, för jag skulle till läkaren och operera bort en talgkörtel i huvudet... Så ju nu e det ganska synd om mig, ont i huvudet, blod i håret å 5 stygn i bakhuvudet.... Men nu e det gjort iallafall! Värst var nog sprutan...blää
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 14:58   #15
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Det här var utsikten från mitt vardagsrumsfönster innan det började snöa på allvar - här har vi östra Rimbo i vinterskrud. Men, de säger att det ska bli +8 i slutet av veckan så egentligen ska man väl njuta av de dagar det faktiskt är vitt...
Bifogade bilder
 
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons