Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-03-18, 19:19   #1
lilldetta lilldetta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 46
Stor förvirring...

känner jag över att behöva skaffa en ny mobil

Att skaffa en vanlig mobil känns lite antikt så jag funderar på någon typ av smartphone. Storleken på en iphone tycker jag är för stor för att bekvämt kunna vara i fickan. Har hittat en sony ericsson xperia active som kan vara ett alternativ men då är ju skärmen å andra sidan ganska liten.

Vad har ni för mobil? För och nackdelar med en smartphone?

Alla som har något tips eller råd får gärna komma med dem för att skingra min förvirring el blir jag kanske mer förvirrad

Tack på förhand för all hjälp
lilldetta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-18, 22:48   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 844
Det beror lite på vad du behöver, och vilken ekonomi du har. Det handlar ju också om vilken operatör du har och om du ska köpa en mobil kontant eller med abonnemang.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-19, 07:09   #3
lilldetta lilldetta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 46
Det jag egentligen behöver göra med min mobil är att ringa och sms:a och ibland surfa (som de flesta andra). Man anpassar ju sitt behov utefter vilken mobil man har. En kompis till mig var helt emot Iphone men är nu helt såld. Använder den istället för datorn numera. Med andra ord så har hon gjort sig ett behov av en sådan. Jag blir nog inget undantag där kan jag tänka mig

Tänkte förmodligen ta ett abonnemang och inte betala den kontant för ovanlighetens skull.
lilldetta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-19, 09:49   #4
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Kika in på antingen 3.se eller tele2.se Har bra erbjudande nu, 345kr/mån då är allt fritt plus att man får en ny mobil på köpet, ingen förhöjd månadsavg alltså.
Har precis fixat det till mina döttrar som fick ett iphone samt en samsung nånting på köpet.
Helt onödigt för mig, då jag jag är anti mot att alltid vara uppkopplad och tillgänglig men för dom som vill göra allt via mobilen är det perfekt.

Senast redigerad av sextiosexan den 2012-03-19 klockan 10:06.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-19, 13:33   #5
lilldetta lilldetta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 46
Var in på tele2 redan igår och kollade. Så det blir nog där jag köper en. Men frågan är ju fortfarande vilken modell jag ska ha.
Om iphone var lite mindre så skulle den vara perfekt. Vill ha en som är smidig att använda storleksmässigt men ändå med hyfsat stor skärm. Tydligen något som är svårt att få tillsammans.

Det är synd att man är så lite insatt i allt tekniska också (el rättare sagt ointresserad) så det blir ju så himla mycket att tänka på.
lilldetta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons