Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-23, 11:10   #1
Chesssan Chesssan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 44
Sälja egensydda saker

Var finns det för ställen där man kan sälja kläder man har sytt och få ett bra/okej pris för det? Det enda jag kommer på är tradera, och vad jag har hört här så är tradera ofta underbetalt.
För, det mesta jag syr syr jag till mig själv. men jag har funderat på att börja sy gothic lolita och liknande då de kläderna är så fina. Men, det är inte min stil så jag kan inte använda dem själv...
Ni som syr och säljer var säljer ni era saker?
Chesssan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 11:44   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Via egen hemsida.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 11:52   #3
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Designtorget finns i olika städer. Googla på design.
Tradera är en loppis-sajt, det är svårt att få betalt för nya grejer där.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 12:07   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Syr man i en stil som fins i ens eget kompisnät kan det många gånger räcka att sälja bland bekanta, är folk nöjda så sprider det sig snabbt.

Vill du göra det i lite större skala så är väl nästa steg egen hemsida eller att sälja saker på marknader och sånt.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 18:21   #5
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Egen hemsida.
När det gäller gothic lolita så är det svårt att få ut pengarna för det enorma arbete som fodras på den typen av plagg. Iallafall om man vill ha en hyfsad timpenning....
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 22:18   #6
Chesssan Chesssan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 44
Tack för tipsen
Dock känns det som att slå på stort att göra en egen hemsida. Jag hade inte tänk att ha en verksamhet egentligen utan jag syr för jag tycker att det är kul. Och då jag själv inte har gothic lolita stil känns det onödigt att bara ha dem hängandes i garderoben, och jag umgås inte med folk som kan tänkas köpa sånna kläder.

Men, å andra sidan kan man kanske skaffa en hemsida i alla fall, trots att man egentligen hobbysyr. Men, hittar folk till ens sida? Måste man registrera företag, osv om man har en hemsida och säljer prylar osv?
Chesssan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 23:04   #7
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Med tanke på hur stor efterfrågan det faktiskt är på allt lolita-relaterade saker i Sverige just nu så skulle jag tro att din sida blir hittad ganska fort. Om inte annat så kan du ju göra lite reklam för den på dom ställen där det finns folk som kan tänkas köpa dina kläder.

Så vitt jag vet behöver du inte registrera något företag. Vem som hellst kan ju göra en sida om vad som hellst, men om man ska ha vissa sorters beställningsprotokoll och liknande så krevs det en del papper. Beställnings-system ved kundvagnar och liknande är det offta sepparata företag som håller i och dom vill ha papper på saker. Det är i alla fall så jag har förstått det hela.
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 09:18   #8
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Jag skulle cokså säga att du borde göra en egen hemsida.

Det finns flera bra webhotell som erbjuder gratis hemsidor som är väldigt enkola att göra. Man använder sig av färdiga mallar och fyller bara i med text och bilder, resultatet brukar bli väldigt snygg och proffsigt.

Du behöver ju itne ha någon större verksamhet för att ha en hemsida. Det finns många som hobbysyr och säljer via hemsidor. Om de däremot får något sålt är ju en annan sak *skratt*
Men man når ju ut till överlägset flest människor med en hemsida.
Sen kan du ju kanske se om du hittar nåt forum eller liknande där det finns folk som tycker om denhär stilen och göra reklam för dig där.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 09:29   #9
askski askski är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 46
Om du inte redan har ett, skulle du kunda registera ett konto på helgon.net och lägga ut en annons i deras forum. Där finns det en hel del människor med alternativa klädstilar som säkerligen skulle kunna köpa kläder av dig.

Du får bygga upp en liten kundkrets och låta ryktet sprida sig.

Lycka till!
askski är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons