Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-26, 09:30   #1
dolov dolov är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 36
Unhappy Cover proo

Jag har läst runt lite om cover proo och har funderingar om att köpa en, har haft en längre tid, men behöver lite mer info eller rättare sagt pepping.
Jag syr ganska mycket och ofta i trikåer/mjuka tyger och har en overlock HQ 910 som jag är nöjd med, fållandet har skett med tvillingnål men...
Vad mer använder ni cover proon till?
Vilka pressarfötter bör man ha förtom standardfoten?
Tycker ni att det varit värt att investera i en covermaskin?
Hoppas det inte är allt för "dumma" frågor men när man är lite velig så...

Många kramiz Doris L
dolov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-26, 09:54   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag har en cover pro och jag ångrar mig inte en sekund att jag köpt den. Jag anänder den till att fålla och att göra snygga dekorsömmar. Blir verkligen proffsigt resultat. Jag har bara köpt den genomskinliga foten till. Den är jättebra att ha när man ska möta två sömmar, vilket kan vara svårt med den vanliga pressarfoten eftersom den täcker en stor del av sömmen.

Tycker absolut att du ska köpa en coverlock! Titta på de engelska sidorna så kan du få en till ett riktigt bra pris.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-26, 11:10   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jag har köpt till den genomskinliga foten, har den jämt, i stort sätt. Har även köpt Adjustable Seam Guide, Centre Guide Foot och Hemming Guide. Skulle säga att den genomskinliga foten är ett måste, förstår inte varför den inte är standard. Hemming Guiden är jag också mycket nöjd med, även om det är lite pill att få till det. Center guide foot har ännu inte använt så mycket, men den fyller sin funktion.

Jag köpte både maskin och tillbehör från England, mycket prisvärt.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-26, 13:45   #4
Frazza Frazza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 27
Tips om tillbehör:
Jag köpte ett klisterbart måttband och tog 10 cm av det och fäste till höger om pressarfoten, på den vita plasten. Perfekt när man vill ha koll på hur långt in på tyget man syr. Kostade 27:- + frakt ifrån www.baranara.se om jag inte minns fel.
Frazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-27, 15:02   #5
dolov dolov är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 36
Ja, det lutar nog åt att jag besäller en från england,tack för tipsen & råden, det slinker nog med en genomskinlig fot och väntar lite med de andra om finns tills jag lärt mig lite på maskinen.
Kramizzar Doris L
dolov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 06:36   #6
dolov dolov är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 36
Igår kväll fick jag tid till att prova min nya maskin, det tog lite tid innan jag bestämde mig för att beställa men för en vecka sen kom den och vilka sömmar... så idag ska det bli mer av den varan, trots det fina vädret...man får sitta ute och klippa till före och ta lite kaffe pauser emellanåt.Ha en underbar dag alla och njut av dagen
Kramizzar Doris
dolov är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons