Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-07-20, 18:31   #1
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Tygskroten vs Stoff&Stil

Jag behöver inhandla lite grejer, bla mönstermellanlägg, vliselin, bomullstyg (twill helst), kantbandsgörar-mojäng (är det värt pengarna?), BHsömnadstillbehör osv... Jag har inte handlat på Tygskroten men har hört att den är bra. Vad tror ni är billigast och bäst; att beställa från stoff&stil eller att åka till tygskroten och handla?
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-20, 19:14   #2
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Beror väl på var du bor och hur l¨ångt det e att åka till tygskroten?

Själv har ja aldirg hört talas om det.. Har alltid beställt ifrån Stoff och stil typ, förutom första gången ja beställde tyg, då handla ja hos Jonic, första o sista gången..

Men Stoff och stil tycker jag om massa.. Tycker dom har massa billiga tyger och stuff

Bensinpengar vs. fraktavgift..
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-20, 19:53   #3
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag har bara varit på tygskroten en gång och aldrig handlat på Stoff & Stil, så jag kan ju inte göra någon jämförelse.

Men nog tyckte jag att Tygskroten hade massor med tyger!!! Hur mycket som helst kändes det så. Jag hade en liten femmånaders krake hängandes på magen och jag blev alldeles överväldigad så att jag nästan åkte därifrån tomhänt. Utbudet kunde väl närmast jämföras med Gårda Textil (eller vad det heter nu igen på kungsgatan i GBG), fast lite billigare och kanske inte samma kvalitét.

Jag vet dock inte hur mycket specialtyger de hade, de hade myyyyycket inredningstyger, quilttyger och fleece och sådant?

Annars kan du ju plocka upp mig på vägen så kan vi dela på bensinkostnaden.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 09:43   #4
AnnaVendela AnnaVendela är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 25
Tycker absolut att du ska åka till Stoff&Stil om du har möjlighet, det är hur roligt som helst att handla där. Jag vet inte vilken butik som ligger närmast dig men butiken i Malmö är jättebra. Och man råkar alltid köpa lite mer än vad man egentligen skulle ha.
AnnaVendela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 11:00   #5
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Jag bor i Göteborg så Stoff och stil skulle bli med posten, medans Tygskroten skulle bli med bil. Det är väl runt 10 mil dit eller nåt. Men har Tygskroten ett bra utbud av sytillbehör? Och vad har Stoff och stil för fraktavgifter; är det en fast eller beror det på vikt? Hade lixom tänkt passa på att köpa på mig lite...
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 11:05   #6
AnnaVendela AnnaVendela är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 25
Var ligger Tygskroten förresten? Det låter som ett bra utflyktsmål om man råkar vara i Göteborgstrakten.
AnnaVendela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 12:25   #7
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Hej
Jag har bara varit på Skroten 2 ggr, men de hade jättemycket tyger, men minns inte att de hade så väldigt mycket tillbehör. Priserna var ganska bra, men lite dyrare än Stoff och Stil, som jag för övrigt var totalt missnöjd med den enda gång jag skickat efter därifrån. Dålig kvalitet på i stort sett allt jag valt. Ett velourtyg hade till och med fullt med hål i, vilket jag märkte först då jag sytt plagget klart.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 10:23   #8
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Va tråkigt att höra att du fått såna missar..

Jag har bara beställt ifrån Stoff och stil och har aldrig vart me dom några hål lr kvalitéproblem med tyger/saker därifrån..
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 11:21   #9
Pebles Pebles är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 13
Jag har varit både på Tygskroten 4 ggr och Stoff och Stil 1000 gånger (bor i Malmö så jag har nära och bra)
Stoff och Stil är helt klart värt ett besök! Det finns mycket mer i butiken än vad du kan hitta via postorder.
Sen Stoff öppnade här har jag blivit väldigt borskämd prismässigt. De är blilligar än skroten och har ett jätteutbud i butiken!
Visst kanske det inte alltid är toppkvalitet, men där tycker jag att man får avväga vad man skall sy och hur mycket kvaliten är värd. Har aldrig råkat ut för att där är hål i tygerna.
När det gäller tillbehör har Stoff mycket mer än vad Skroten har, de är ganska dålig på tillbehör tycker jag. När jag har varit där har jag handlat lite tillbehör i en affär som ligger precis innan man kör ner till Skroten. Men den slår inte Stoff.
Tror att frakten ligger på 90:-, sen vet jag inte om där är något tillägg om man handlar mycket.
När det gäller kantbandsgörar-mojäng får du gärna höra av dig till mig privat, jag har några till salu!
Pebles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 19:17   #10
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Ett litet inlägg igen om tygskroten. Var där idag (det är bara ca 5 mil från GBG), och det fanns inte mycket tyger att tala om (förutom gardintyger vilket det fanns en-mass).

Upplevde att det fanns väldigt mycket mer där förra gången, speciellt av klädtyger. Kanske är det så att man inte tar in så mycket under sommaren för att det kanske sys mindre då? Trist lite fanns det iallafall men ganska tomt i butiken.

Åkte sedan vidare till Borås och besökte furulunds modetyger, hittade dock inte heller där så mycket intressant bland de tyger som kostade <100 kronor metern.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 22:23   #11
higgins higgins är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 78

Senast redigerad av higgins den 2006-07-24 klockan 22:26.
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-25, 11:27   #12
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Jag var på väg till Skroten, men kommer nu att skjuta upp mitt besök tills de fått in påfyllning med sina nya hösttyger. När nu det blir... Man får väl ringa innan och fråga dem om man inte vill åka på vinst och förlust. Vad skönt att slippa köra och lägga tid i onödan nu i veckan. Och åker man iväg till tygaffärer så förväntar man sig ju att komma hem med nya fräscha tyger att sätta saxen i. Jag förstår verkligen din besvikelse. TACK snälla för informationen Maria!
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons