Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-05-02, 03:57   #1
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Snedslå på insidan?

Hur syr man så snedslån endast visar sig på insidan om ni förstår vad jag menar
Kan man använda detta sätt då man använder snedslå i halsen på ett stumt tyg när man syr klänningar?
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 07:35   #2
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Kanske har jag missförstått dig. Om du skall ha något i halsen på ex. en klänning, för att få det snyggt, så klipper du ju bara tyg ca: 3-4cm brett i samma form och tyg som själva halsringningen. Sätter det räta mot räta och syr ihopa det. Vänder och pressar. Ev. lägger du en söm som håller det på plats. Hoppas detta är vad du är ute efter. Lycka till.
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 12:13   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Självklart kan man sy snedslå på insidan. I förra helgen gjorde jag just det när jag ville göra ärmhålorna större på en vintageklänning och inte vill böka med att rita ut mönsterdelar. Det är ju lättare göra infodring om man redan har mönster, eller hur?

Man syr fast snedslån räta mot räta och sedan viker man inåt och syr för hand fast det på insidan så osynligt som möjligt. Eller sy en stickning om det är OK för dig att det syns en söm. Man kan göra det längs med kanten eller 1 cm in där snedslån tar slut.

Instruktioner på engelska. (med synlig söm)
http://www.craftstylish.com/item/131...as-tape-facing
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 10:55   #4
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Självklart kan man sy snedslå på insidan. I förra helgen gjorde jag just det när jag ville göra ärmhålorna större på en vintageklänning och inte vill böka med att rita ut mönsterdelar. Det är ju lättare göra infodring om man redan har mönster, eller hur?

Man syr fast snedslån räta mot räta och sedan viker man inåt och syr för hand fast det på insidan så osynligt som möjligt. Eller sy en stickning om det är OK för dig att det syns en söm. Man kan göra det längs med kanten eller 1 cm in där snedslån tar slut.

Instruktioner på engelska. (med synlig söm)
http://www.craftstylish.com/item/131...as-tape-facing
TACK-precis så menade jag
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons