Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-11-08, 23:41   #1
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Question Hjälp med stickbeskrivning - sjal

Har börjat testa ett sjalmönster som jag hittade här i ett pälsullgarn från Garnhärvan som jag köpte på symässan igår :-)
Eftersom jag inte ville lägga upp 299 maskor utan att vara säker på mönstret lade jag endast upp 29 maskor för att göra en provbit. På första varvet är antalet maskor 10x +9 (tex 299 eller 29) och mönsterrepetitionen är 8 varv. Men problemet är att när jag stickat de 8 första varven har jag 22 maskor kvar... Enligt mönstret ska man ta in 10 maskor på 8 varv, så jag borde haft kvar 19 maskor bara. Jag har testat att sticka de 8 första varven 2 ggr om nu, men får 22 maskor båda gångerna... Om jag skulle fortsätta med mönstret med 22 maskor skulle det ju inte gå jämnt upp!!
Är det någon som stickat det här mönstret och vet om det är något fel? På de första 7 varven går alla maskor jämnt upp. (jag har alltså kvar det antal maskor man ska ha, när man upprepar beskrivningen på varvet x antal gånger). Antingen är jag trött eller korkad, men jag förstår inte riktigt... Någon som kan hjälpa mig?


Tillägg: Jag gjorde dubbel öht fel, så nu borde det stämma och behöver ingen hjälp. Vet inte hur jag tar bort ett inlägg, men någon som kan får gärna göra det.
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
sjal, sticka

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons