Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-22, 13:40   #1
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Hur konvertera från tex hus och pes till art.

Hej,

Har letat i forumet men hittar inget svar som jag förstår. Har Pfaffs (=Husqvarnas) stora dataprogram (4D Creative Suite) och Berninas lilla, (Editor Lite version 5). Broderimaskinen är numera en Bernina.

Har många fina broderier från tiden med Pfaff, dom är sparade i tex hus. Hur gör jag dom till ART!!!!

Någon som vet?

Annie
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-22, 13:45   #2
evat evat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 57
Thumbs up

Hej,
det finns gratisprogram, kommer inte ihåg vad det heter för att konvertera. Du behöver inte konvertera alla dina filer.
Editor Lite funkar med .hus och pes också. När du skall göra "Insert Design" ändrar du i rutan längst ned ifrån .ART till *all file types. Då hittar editor lite programmet de filerna med.
evat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-22, 15:12   #3
jote65 jote65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 24
Pulse Ambassador

Det heter det programmet som du kan anväda dig av. Det är ett gratisprogram som du kan ladda ner.Kommer inte ihåg vart men det är bara att goggla.
Lycka till!
jote65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-22, 15:13   #4
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Om du laddar ner www.buzztools.com så får du provtesta det gratis i 30 dagar. Annars har www.embroiderydesigns.com på höger sida en tablå där det står Embroidery tools och under det Online Conversion Tool, där kan du convertera dina filer gratis. Eventuellt måste du registrera dig men det är kostnadsfritt.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-22, 19:14   #5
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
Det finns ett program som heter SewWhat / SewWhat PRO som konverterar alla format (oj såg precis att det nog inte konverterar till ART)

http://www.stitchesinmotion.ca/sewwhat.asp

finns demo att testa inte så dyrt program
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 10:33   #6
Jane_12 Jane_12 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 38
Hej,
Har själv en Bernina och har sökt efter billiga eller gratisprogram som konverterar till art-format. Vad jag vet finns det inget program, utom Berninas egna, som konverterar till art-format bara från. Har läst någonstans, kan vara på sysidan, att Bernina skyddat sitt format och att det är anledningen till att de andra programmen inte får konvertera till art. Har själv problem med att jag inte kan öppna art-filer i version 5. Jag har stygnsättningsprogrammet artista designer plus (ver4) men tycker att det finns en gräns för hur mycket man kan lägga ner på att hela tiden uppdatera till nya versioner. Om det finns någon som ändå hittar ett gratisprogram eller ett billigt program som kan konvertera till art-format är även jag intresserad.
Jane_12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 11:33   #7
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Hej, tack för alla svar, jag ska testa med de förslag jag fått under kvällen, jag lägger ut här hur det gått. Jag testade snabbt med Pfaffs program, och där fanns inte art med, även om man tog all files, men jag ska prova igen. Vi hörs senare!
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-23, 15:40   #8
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Nu har jag fått det att funka! Jag sparade det i pes i Pfaffs program, sen kunde jag få upp det i Berninas program. har inte testat att brodera ut det ännu, men det är nog inga problem. Tack alla!
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons