Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-03-26, 23:37   #1
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Unhappy Fylla på gas?

Nu ger jag snart upp!

Jag köpte en liten gasbrännare på Claes Ohlsson idag. När jag kommer hem så packar jag upp den, läser instruktionerna och gör ett litet försök att fylla den med butan. Det går finnemang uppenbarligen för när jag slår på brännaren så kommer det en låga. Den lever dock bara i några sekunder eftersom jag inte fyllde behållaren till max utan bara någon sekund. Men så när jag ska fylla på ordenkligt så vette fasen vad som händer för nu går den inte igång igen. Jag gör precis som det står och jag har tömt brännaren på gas och fyllt den igen, utan resultat.

Det här är min sista utväg, att fråga er hobbymänniskor här på Sysidan. Vet någon vad jag gör för fel eller fet ni vart jag kan få hjälp?
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-27, 08:10   #2
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Är du säker på att du får i gasen? När jag fyllde min brännare så var jag tvungen att trycka rätt hårt för att gasen inte skulle rinna utanför. Det blir ett speciellt ljud när brännaren är full. Hörde du det?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-27, 09:35   #3
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Förr när man fyllde på gas på tändare skulle den ju bli kall, men det är kanske inte så idag
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-27, 09:39   #4
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jo, lite kall blir den, men den är ganska tjock så det är svårt att känna. I alla fall på min brännare.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-27, 10:57   #5
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Jag har provat både att trycka hårt och löst, enda skillnaden är hur mycket det pyser. Men jag har inte hört något konstigt ljud... Jag har dock fått den att bli riktigt kall, vilket tyder på att det var gas i den men den tändes inte i alla fall. Dock så har jag nu testat att öppna ventilen och slå på den och luktat vid mynningen. Där det då borde komma ut gas kommer det ingenting, så det kanske är så att det finns en massa butan i brännaren men som inte kommer ut?
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-31, 20:04   #6
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
prova att hålla alltihop upp-och-ner, alltså som om du hällde över gasen ner i brännaren, detta kan funka. Vissa gasflaskor ska nämligen vara upp-och-ner just vid påfyllning...

Lycka till!
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 01:04   #7
Get Get är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2014
Inlägg: 1
Prova att ta av munnstycket.
Get är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons