Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-11-14, 09:57   #1
jote65 jote65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 24
Priser

Hej!

Jag undrar vad ni skulle ta för priser på tec lace? Har sytt en duk med nästan 201000 stygn. Vad sätter man för pris? det måste ju vara realistiskt så att man får sålt!
Tack på förhand!
Inge-Marie
jote65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-14, 18:29   #2
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag brukar ta 2 kr per 1000 stygn. När jag jobbade på brodyrföretag så var det så vi räknade när vi skulle ta betalt.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 12:49   #3
lottisen lottisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 105
Priser

Tycker detta pris låter "lite"lågt.Det kan väl inte täcka trådkostnaden ens...Eller har du skrivit fel.??
Lottisen.
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 10:46   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Nej det blir inte så fel. Om det är t.ex 50.000 stygn i en brodyr så blir det 100 kr. Om man tar en denna snöflingan från acepoint så är där 20.185 stygn. Det blir strax över 40 kr.Lägger man till för väven blir det ca 45- 50 kr. Den är ju inte större än 10 x 10 så det går inte så mycket väv. Gör man dukar där man har t.ex 8 "tårtbitar" så blir det ju 8 ggr summan av en bit, plus biten i mitten. Då sticker priset direkt och kan bli ganska högt. Om en bit är på 20.000 stygn, och mittbiten på t.ex 15.000 så är det 8 x 40 kr,plus 30 kr dvs 350 kr. för en duk. Min erfarenhet är dock att det är omöjligt att sälja till det priset för folk i allmänhet tycker det är hutlöst högt för en duk.
Bifogade bilder
 
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 14:34   #5
brodyrtant brodyrtant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 16
priser brodyr

Priser för brodyr är olika men om man tittar på företag som broderar tar dom även betalt för mönster tråd backing maskinen lön lokal samt moms.så skulle dom göra en brodyr skulle priset bli högt men i företag sys det sällan 1-5 lika brodyrer men om man syr upp ca 50 och uppåt är pirset läggre på grund av att det som är en engångskostnad delas på antalet brodyrer.det är vanligt att dom tar betalt i styngn eller i cm av brodyren.dom tar även betalt för tråd byten.så 2 kr+ moms för 1000 styngn stämer nog för endast styngkostnaden men det totala priset är högre för brodyren då resten kommer till.tar man ett för lågt pris så lär sig kunderna det sig snappt och tycker att det är dyrt om du vill höja.så var inte rädd att ta betalt för det är ni värda.och det går att ta betalt för brodyr.Lycka till Fanny
brodyrtant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 20:59   #6
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
2 Kr/ 1000 stygn, kan jag hålla med om... men jag har broderier som inte är på så många stygn, men stygnen är väldigt långa... vissa ca 13mm... Då blir det inte lika rättvist med 2kr/ 1000 stygn, anser jag. Det går ju åt mer tråd per stygn...
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 23:04   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Är det inte tvärtom, att det går mindre mängd tråd åt när det är längre stygn? Då är det ju raka vägen för tråden istället för nerom undertråden.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-17, 16:00   #8
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
??? det går i alla fall rätt mycket tråd åt, när jag använder de broderierna... Syns på rullen, att det minskar rätt bra, när det är större broderier, men stygnantalet ändå bara ligger på ca 15.000 ...
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons