Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-06, 12:50   #526
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Rae skrev: Visa inlägg
Ja, ja har frågat ett par gånger i olika forum, men inte fått nått besked om hur vi ska göra när det gäller gemensamt album. Men, jag har tänkt att om alla vill så kan jag lägga en gemensam album hos "mig". Jag har provat och det går för mig att kopiera bilder ifrån era album och ladda ner i ett gemensamt hos mig. (jag provade med din bild, Kickelina men har ej "publicerat" albumet.)
Tycker ni att det är OK att jag göra detta, vill jag gärna har era tillstånd att publicera bilderna där. Vad säger ni?
Rae

Jag har startat ett album som enbart är till de här Round Robin swaparna.
Ni kan se en test på den här sidan
http://roundrobin.jalbum.net/

Det är vårt eget och det är ett enkelt album och det är gratis. Vill vi utöka så kostar det men jag tror vi klarar oss på den storlek som ingår i gratisversionen.

Kan det här vara något för oss swapare?
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 13:06   #527
zickzack zickzack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 97
Citat:
Rae skrev: Visa inlägg
Ja, ja har frågat ett par gånger i olika forum, men inte fått nått besked om hur vi ska göra när det gäller gemensamt album. Men, jag har tänkt att om alla vill så kan jag lägga en gemensam album hos "mig". Jag har provat och det går för mig att kopiera bilder ifrån era album och ladda ner i ett gemensamt hos mig. (jag provade med din bild, Kickelina men har ej "publicerat" albumet.)
Tycker ni att det är OK att jag göra detta, vill jag gärna har era tillstånd att publicera bilderna där. Vad säger ni?
Rae
Du har min välsignelse att publicera mitt block
zickzack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 13:44   #528
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Nu har jag lagt till Zickzacks bild och publicerat albumet. (Din är också med, Kickalina, hoppas det är OK). När ni andra säger at det är ok, lägger lägger jag till era bilder, så ni kan se allt samlat.

Jag tror att det är lättare att ha albumet här på Sysidan, trots allt, om du inte mistycker, ElisabetS
Hälsningar
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 14:21   #529
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Rae,

Det är ok om du även lägger in mitt block, hämtar du den från min sida eller ska jag skicka bild till dig?

Kram från Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 14:54   #530
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Rae skrev: Visa inlägg
Nu har jag lagt till Zickzacks bild och publicerat albumet. (Din är också med, Kickalina, hoppas det är OK). När ni andra säger at det är ok, lägger lägger jag till era bilder, så ni kan se allt samlat.

Jag tror att det är lättare att ha albumet här på Sysidan, trots allt, om du inte mistycker, ElisabetS
Hälsningar
Rae
Absolut inte. Jag ville bara hjälpa till på ett enkelt sätt.
Jag tror ändå jag har albumet kvar och lägger in det jag sytt själv. Kanske det är någon annan som vill använda albumet. Erbjudandet står öppet i alla fall.
Du ska få bilder på mitt men jag har inte tagit något foto av blocket än. Men det kommer,

Vi sätter ny panel på huset och nu har jag ramlat av stegen och har ont i hela kroppen.
Har blåmärken och fick en ny färg på håret. Fönstervitt.
Slog i handen och armbågen så jag tappade känseln i fingrarna, men det blev inga brutna ben.
Min rabatt nedanför är nu vitfärgad. Tur att det är höst och blommorna ska vissna ned. Annars så har det inte varit så roligt med en blomsterrabatt täckt med en kritvit målarfärg.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 16:09   #531
Fny Fny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
Nu var jag ju inte med själv men efter att ha kikat lite på era bilder så måste jag ju bara bocka och buga och säga att det blev supersnyggt! Vad ska ni göra av blocken nu då?
Fny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 18:49   #532
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Oh, så synd att du föll, Elisabeth. Tur att du inte brött något, men att slå sig räker. Vi håller på måla vårt gäststuga och min son trillade av stegen när han höll på. Han brött inte heller något, men det blev en tur till akuten för röntken för säkerhetsskull. Krya på dig.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 10:19   #533
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Nu har jag lagt till lite mera bilder. ElisabethS, jag kopierade bilden från siten du hade lagt up....var det ditt start block? Nu tycks albumet vara borta. Hoppas du mår lite bättre idag.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 10:22   #534
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Citat:
Fny skrev: Visa inlägg
Nu var jag ju inte med själv men efter att ha kikat lite på era bilder så måste jag ju bara bocka och buga och säga att det blev supersnyggt! Vad ska ni göra av blocken nu då?
Jag vet inte vad de andra ska göra med sina block men för egen del samlar jag på mina block. Jag har varit med i en 5-6 round robins (alla med olika teman). Kanske blir det en fin väggbonad. Jag har inte bestämt än.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 12:28   #535
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Rae skrev: Visa inlägg
Nu har jag lagt till lite mera bilder. ElisabethS, jag kopierade bilden från siten du hade lagt up....var det ditt start block? Nu tycks albumet vara borta. Hoppas du mår lite bättre idag.
Rae
Jag skrev att jag ska skicka dig en bild på mitt block. Jag har inte tagit någon bild av det än bara.
Jag har fotat av alla mina broderingar men nu hittar jag inte några alls. Har jag raderat dom?
Man ska sortera in sina bilder så fort man kan för det har en tendens att bli ohållbart att hålla koll ju längre tiden går. Och det minskar ju absolut inte i mapparna heller.
Eller så är det minnet som sviktar? Jag väljer absolut inte det sista
Föressten är det skönt att det regnar i dag, för då kan jag vara inne och sköta om mina onda kropp efter fallet. Annars så är det lite panikkänsla att jag inte ska hinna bli klar med fasaden. Men nu är det ju lite legalt att vila
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 12:33   #536
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Rae skrev: Visa inlägg
Oh, så synd att du föll, Elisabeth. Tur att du inte brött något, men att slå sig räker. Vi håller på måla vårt gäststuga och min son trillade av stegen när han höll på. Han brött inte heller något, men det blev en tur till akuten för röntken för säkerhetsskull. Krya på dig.
Rae
Det räcker och blir över när man slår sig illa. Man är ju inte 20 längre. Tummen är öm som bara den. Armbågen är svartfläckig och bägge vadmusklerna fick sig en rejäl smäll för där är det blåsvart också. Det var nog ett tvärsteg som jag slog i där.
Men mitt vita hår är borttvättat. Tur det var vattenlöslig färg
Nu kanske min vita rabatt regnar bort också och återtar sin höstfärg i gulgrönröttbrunt.
Tur att din son också klarade sig. Stegar är farliga.

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 13:13   #537
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Nu är jag klar med min brodering och ska skicka till Ingrid Wester. Men jag har inte hennes adress kvar. Kan någon skicka den den till mig.
Tackar på förhand.

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 14:36   #538
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Elisabeth,
Jag har mailat min adress till dig.
Kram/Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 21:55   #539
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hur har det gott? Ingrid, har du fått det sista blocket nu?
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 02:19   #540
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag har postat blocket nu.
Det blev svårt för mig att få tid över och så mitt i allt jobb som skulle hinnas med innan vintern så ramlade jag ju av stegen och slog mig ganska rejält så handen klarade inte av brodyrjobb eller något annat där man behöver fingrarna. Men det blev klart i helgen och nu kommer det att komma hem inom kort. Det är bara Ingrid kvar, men hon är nog inte lika saktfärdig som jag är

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons