Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2023-06-30, 15:09   #1
bonna bonna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 17
Sy underkläder, BH

Hej alla glada.
Jag skulle vilja sy en BH med knäppning fram. Har bara den jag har på mig. Byglarna går ju sönder efter ett tag.
Att köpa någon med framknäppning är ju svin dyra och fula.
Därför vill jag nu sy en Bh med framknäppning. Vad ska jag ha för mönster?, Tillbehör och tyger?
Facebook gruppen hade en sådan sida men de har inte uppdaterat alla filer då de är 10 år sen de startade gruppen.
Behöver snarast hjälp.
bonna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-07-03, 11:11   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 467
Jag skulle nog försöka rita av den BHn som du har och använda det som
mönster. Gärna på ett mjukt och följsamt mönsterpapper t ex microfiber.

Eljest, googla på engelska, bra, brassiere

https://www.sewdirect.com/product-ca...ns/?perpage=-1

På ovanstående länk borde du hitta ngt mönster.

Bibbis textil säljer mtrl till att sy BH och andra underkläder. Har du frågor svarar hon snabbt, har hög servicenivå.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-07-03, 11:11   #3
Stinap Stinap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 98
Framknäppt behå med byglar önskar jag mig också emellanåt. Sedan ett antal år tillbaka syr jag mina egna behåar då det varit både svårt och dyrt att hitta köpemodeller som passar mig. Hittills har jag bara sytt ryggknäppta modeller med byglar.
Framknäppning med byglar behöver nog knäppe typ baddräktsknäppe och jag undrar om det funkar i min stora storlek. Den som nog bäst kan ge råd är Bodil på bwear.se Hon har lång erfarenhet och stort utbud av både material och mönster. Hon har hjälpt mig i många år!

Lycka till med en rolig men också tidskrävande syssla!
Stinap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-09-14, 23:13   #4
HelmutM HelmutM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 48
Har några kill och tjejkompisar som håller på med Steampunk kläder. Funderade på om man kan hitta något på någon steampunk sida för med tanke på hur tight plaggen ska sitta måste plaggen tåla en enorm belastning om man ska dra åt så man knappast kan andas.
HelmutM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-09-20, 08:55   #5
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Jag har sytt framknäppt BH utan byglar för det finns andra sätt att få till det stöd som behövs. För mig ska byglarna sitta så tätt ihop att det inte finns plats för knäppning. Så byglar har jag endast på BH som knäpps bak.
Knäppning fram med blixtlas tycker jag är jobbigt så det gör jag aldrig mer. Typ sport-BH. Men det finns färdiga remsor med hyskar och hakar på metervara som fungerar jättebra.
Vill man lära sig en massa finesser så är det kurs er hos Bodil på B,wear som gäller. Där hittar man också allt material av toppenkvalitet. De håller i många år.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons