Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-13, 15:39   #1
retasu retasu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 42
Extra långt täcke, påslakan

Hej!!!

Har en son över två meter lång som alltid är obekväm med att han fryser om fötterna och täcket aldrig räcker till! Har inte engagerat mig i hans bekymmer med nu fryser han ju...
Finns det någon som vet om det finns extra långa täcket, typ 2,50 eller så att köpa i Sverige, eller beställa. Eller köper man två och klipper och klistrar..hur gör jag i så fall så att det blir bekvämt???
Fick plötsligt dåligt samvete, skall han frysa i jul..

Margareta med son som faktiskt är bra på att ge sin mamma skuldkänslor..hmmm
retasu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 15:49   #2
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Min äldste son är 2 m lång och för några år sen köpte jag täcke och påslakan som var extra långa. Jag tror att det var på Hemtex. Fast jag är lite osäker eftersom jag fick leta som en tok innan jag hittade nåt.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 16:00   #3
Krumelur Krumelur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 41
Kolla på jysk också... de har ju faktiskt rätt bra sortiment på täcken...
Krumelur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 16:59   #4
Rivka Rivka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 47
Långa täcken har jag ingen aning om. Men jag kan tipsa dig om påslakan som jag sydde i somras. Jag hade köpt restbitar, öhm, långa rullar som jag sydde ihop. Då bestämmer man längden själv. Tar sin tid med all raksömn, men blir helt okej!
Se bild http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=46571&set=lp.
Lycka Till!
Rivka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 18:45   #5
Bluecloud Bluecloud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 157
Min son fryser också om fötterna :-)

På Hemtex finn extrabreda täcken och påslakan. Är det "Queensize"? De är också extra långa. Om de räcker till någon över 2m vet jag inte, men sonen min är fortfarande på tillväxt (1,95) så de räcker nog ett tag i alla fall :-)
Bluecloud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-16, 12:48   #6
retasu retasu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 42
Tack alla!

Idag har sonen fått det extra stora täcket!!!
Så glad han blev! Och så glad jag blev! Det ser härligt ut att hans fötter får plats under täcket. Han kommer nog att sova bättre med det eftersom han är så frusen.

Jag hittade det på Hemtex, det var ju ett typ dubbelsängstäcke. 220x230 Kostade 1000 kr men bra kvalitet och allt. Påslakanen var slut,det skall jag jaga vidare efter.

Jag känner mig lite dum faktiskt. Det var ett långt täcke jag var ute efter , inte ett brett......hur svårt är det att vända ett kvarts varv....

Tack från hjärtat till alla skickliga erfarna och hjälpsamma
Sysidanvänner!!!
Margareta
retasu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-20, 20:35   #7
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
måste bara berätta att...

... min lillebror som inte är så liten utan strax under 2 m önskade sig och fick ett reselakan av mig i siden i förtidig julklapp eftersom han åkte till Indien i torsdags. De reselakan som finns att köpa är bara 1,90 så hur han än gjorde så räckte det inte till, men nu hoppas jag att han sover gott i sin bungalow i Goa. Kanske ett julklappstips till andra med långa "backpackers" i släkten, sidenet köpte brorsan förövrigt förra året till mig i Thailand - han hade med sig över 25m hem i olika färger. Tyvärr hade han lyckats köpa bara tunt blussiden (jättebra till lakan och blusar) och inget tjockt till balklänningar och dyl. Dock fick han med sig en beställning om tjockt siden i cremefärgat denna gång (bra att ha på lut om sambon nån gång ställer den STORA frågan *håller tummarna*).

Ha det!
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons