Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-07-09, 15:20   #1
undine undine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 97
Question Skriva ut jättemönster

Hej!

Jag har laddat ner ett mönster gratis på nätet och när jag öppnar mönsterfilen(pdf) och ska skriva ut den är det ju bara en enda gigantisk jättefil. Andra mönster jag brukar ladda ner är på flera sidor, så skriver man ut som vanligt och tejpar ihop sidorna, såhär. Det är ju inget konstigt.

Men här är det alltså inte flera sidor man tejpar ihop, utan en enda gigantisk. När jag kollar området som kommer att skrivas ut, är det bara en pyttedel i ena hörnet av hela mönstret.

Det finns inga alternativ i utskriftsdialogen som anger att man kan dela upp bilden på flera sidor.

Hur gör jag? Tack!

Hälsar
Emelie
undine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-09, 18:11   #2
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Det finns utförliga engelska instruktioner på sajten. Använd ett översättningsprogram om din engelska är knackig.

http://m-sewing.com/patterns-catalog...-patterns.html
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-09, 20:41   #3
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Är du helt säker på att mönstret ändå inte är uppdelat på fler sidor fast du inte ser det?

Jag laddade hem ett mönster från sensibilty.com och där var det precis som du beskriver, en sida och man såg bara en liten flik av mönstret. Men när jag sen skrev ut det blev det helt rätt, med markeringar för att sätta ihop pappren precis som vilket annat nedladdat mönster som helst. Jag var också jättekonfunderad eftersom alla andra hela mönster jag skrivit ut tidigare varit sådana att man sett alla sidor och kunnat konfigurera mer. Så testa du och se hur det blir när du skriver ut det. Papper är ju inte så himla dyrt nuförtiden.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 13:18   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Går man in på länken om utskrift så ser man att det krävs ett autodesk-program för att skriva ut.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
mönster, utskrift

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons