Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-24, 11:26   #1
SusannaH SusannaH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 34
Maskeradtips?!

Ska på maskerad på lördag! Lite sent att sy nåt avancerat ju, nån som har några tips på vad man skulle kunna klä ut sig till?
SusannaH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 18:05   #2
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
http://www.habithat.co.uk/

är ett engelskt företag som säljer mönster. Kolla på t ex Folkwear eller clown, animals and pirates så kanske du hittar något.

Ett annat tips är någon retro klädstil, som du tycker passar dig, från t ex second hand. På secondhand kan du även hitta annat användbart material.

Punkare, Lolitaklädsel...?
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 18:19   #3
spotty spotty är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 337
Ett tips till

http://www.bodega.se/

har ett antal färdiga dräkter som kan fungera som inspiration om man inte väljer att köpa färdigt.
spotty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 20:09   #4
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Jag sydde en gång en supersnabb indiandress till mig själv.
Svart bomullstyg till dräkten, typ lakansväv, var det jag använde. Sydde en knäkort, svart kjol med gummiband i midjan, och sen klippte jag upp hela nederkanten (som inte var fållad) så att den blev fransad. För att inte fransarna skulle fortsätta repa upp sig sydde jag fast ett rött dekorband runt kjolen precis ovanför fransraden. Sen sydde jag en tunika med sprund i halsen för att det skulle gå att få den över huvudet, fransade nederkant och ärmar likadant, och sydde på rött dekorband, även runt halsringningen.
Sen klippte jag två remsor som var 20 cm breda, och som gick runt mina vader lite omlott, klippte fransar som var 10 cm långa och använde den oklippta kanten att stoppa ner i ett tajt stövelskaft. Då gick det att vika ner fransarna över stövlarna och de blev mycket mer indianlika än de någonsin varit!
Om håret hade jag ett band med en fjäder som jag köpte i en leksaksaffär, så var det klart!

Det tog bara några timmar att göra, men det är inte en dräkt som håller för många maskerader i och med att tyget kan repa sig. Men det höll sig väldigt fint den kvällen, och det räckte för mig.

Lycka till med vad du än väljer att klä ut dig till!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 04:14   #5
_lindas _lindas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 4
jag köpte nr 3 av tidningen kreative kvinnor idag och där fanns det en massa mönster på maskerad dräkter som verkade hyfsat lättsydda, (vet ju inte hur mycket erfarenhet du har jag är nybörjare, så du kanske tycker annat) fast ett litet problem mönstrena va för barn men är man duktig och vet vad man sysslar med kanske man kan hitta på ett eget mönster eller "förstora" det man fick med tidningen..
kanske inte så mycket hjälp, men hoppas att du löser det.

dräkterna som fanns i tidningen:
riddare (krigare), kung, zorro, prinsessklänning, vampyrklänning, blåklocka och dinosaurie
_lindas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 08:37   #6
SusannaH SusannaH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 34
Tack för alla förslag! Jag funderar på att vara solsystemet (brorsans idé) då kan jag nämligen ta kycklingdräkten jag redan har och sen hänga på mig flörtkulor som planeter....
SusannaH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 10:13   #7
Erika Erika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 60
Kanske kan klä ut dig till Lucia, julsakerna har väll inte hunnit allt för långt bort. Fick tipps en gång på att man skall klä ut sig till lucia om man skall på makerad på sommar halvåret, hon som gav tippset var garanterat enda lucian på den festen hon varit på. Nu är det i och för sig vinter fortfarande men ett tag sedan det lussades.
Erika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 11:13   #8
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Solsystemet!
Toppen!

Ha det så kul!
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons