Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-18, 11:02   #1
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Vad sy till liten bebis? Behöver snabb hjälp!

Min bästa kompis fick barn för någon dag sedan och har nu fått komma hem. Har sagt åt henne att meddela då hon orkar med besök så kommer vi och hälsar på, och det blir antagligen ganska snart. Kanske t.o.m. idag!

Nu hade jag tänkt sy nåt till hennes bebis, som en lite välkomstpresent. Men jag har ännu inte kommit på vad jag ska göra!
Vi kör mycket på återanvändning och eko-tänk, så först hade jag tänkt sy ett bäddset åt bebisen av gamla (men hela, förstås!) påslakan som vi inte längre använder här hemma. Men.... jag hittade inga som passade till ändamålet, så nu är jag idélös.
Eller skulle satinlakan vara OK i ett bäddset till en bebis? Känns lite fel på nåt sätt...

Nå, jag har rätt mycket småbitar av bomullstyg i olika rosa nyanser (hon fick en flicka). Nån som har någon bra idé på nåt lite och kul jag kunde sy i bomull? Bitarna är väl max 40*40 cm. Hade jag haft större bitar hade jag sytt ett påslakan i lappteknik, men vill nog att baksidan ska vara i ett stycke och har ej tyg hemma så det räcker till detta.

Så... vad kunde jag sy?
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 11:08   #2
kakmonstret kakmonstret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 79
Kanske en liten snuttefilt? En sån där med små lappar på sidorna som man kan pilla på, eller varför inte en rosa Björn/kanin/vovve i Tilda stuk (de är ju sydda med bomullsväv, håller på med en katt själv just nu)
Eller en sån där liten Tilda snigel som jag sett bilder på här på sysidan


//anna
kakmonstret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 11:16   #3
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Hmmm... en snuttefilt hade ju varit en bra idé! Tror t.o.m. att jag har en lite, liten bit mellanlägg någonstans, så om jag vill kan jag göra filten lite tjockare och gosigare också.

Kanske jag kunde sy en "filt" i form av typ en hund eller en katt, som jag har fyller med mellanlägget, med massa skojiga fransar runtom? Så blir det lite som en kombinerad filt/mjukisleksak?
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 14:20   #4
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Har sytt många till mitt barnbarn hon älskar dessa flikisar, och dom är lätta att ta med. Hon använder varken napp eller tumme, men en flikis vill hon ha med när hon sover.Har bara lagt ut en på bild, under rubriken snuttetrasa. Du kan gå in på sök bilder och skriva snuttfilt, så får du upp en massa bilder som du kan använda som inspiration.
Jag sydde en som jag stoppade som en liten mjukisgubbe med armar, ben, och hår av flikar men den ratade hon.
Det ska vara dom små platta.

Lycka till!
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons