Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-07, 12:27   #286
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 20
Har med intresse följt era vedermödor med er s.k. vänskapsquilt. Även om den nu verkar kunna ha rotts iland, tror jag att ni haft lite för mycket "vilja" när det gäller tidsaspekten. Mycket kan faktiskt hända i våra liv, som gör att man inte kan färdigställa saker och ting på "stört", om inspirationen också skall ha utrymme och det inte skall bli ett tvång.

Det hade varit roligt att se hur ni har monterat ihop era delar.

Är ni nu intresserade för nya upptåg, hakar jag gärna på denna gång!

Förslag om hur det denna gång, i så fall, skulle se ut lämnar jag helt öppet.

Ett tema tror jag inte skulle vara helt fel. Mitt förslag:"vi är två", kan jag tänka mig sätter fantasin igång.

Skulle själv faktiskt kunna tänka mig,lite tjockare sammet och av BRA kvalité. Men att den tvättas innan, så att inga missöden sker i framtiden med eventuell överskottsfärg!

Men naturligtvis går ren bomull också bra.

Oavsett vilken sorts tyg man väljer,tror jag på det mörkröda hållet, eller i blåskala som bas, alltså antingen eller. Men att alla syr utifrån den valda basfärgen.
lillepuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 12:34   #287
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Thumbs up Jag vill komma med ett tips.

Om du vill starta upp en ny vänskapsquilt är det nog bra att börja en helt ny tråd/diskussion. Denna har blivit så lång att jag tror ditt fina förslag kanske drunknar i text massorna.

Önskar jag hade tålamodet att göra quiltar, jag nöjer mig med att titta på
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 13:31   #288
nettan2 nettan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Mitt block har kommit

Hej Lingling och alla ni andra. Nu har jag fått det sista blocket. Det är ssåååå fint. Vill säga ett STORT TACK!!! till er alla för dessa fina block som jag fått. Det ska bli så roligt att sätta ihop. Kram till er alla!! /Nettan
nettan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 14:53   #289
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Kul Anette

Skönt att veta att ett block är framme och att du gillar det!
Förhoppningsvis betyder det att fyra till kommit fram idag.
Just nu ligger fyra i en bunt i frankerade kuvert, men jag går inte ut just nu som det känns i bronkerna. Temperaturen ute är märklig, troligen rätt milt ändå +10 på balkongen och minus fyra utanför kökfönstret!

Det är jätteroligt att fundera på hur de ska sättas ihop, och på hur de kommit från nästan hela landet (det är en bit mellan Vellinge och Kalix om man säger!) och hur man nu sitter och skickar iväg block i alla väderstreck.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 18:07   #290
Hizzan Hizzan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Även till mig kom det sista blocket. Nu ska jag snart hugga in och få nått gjort av det hela. Tack allihop för den här gången. Det har varit mycket lärorikt och roligt!!
Kram Liselotte
Hizzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 20:29   #291
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Bra!

Då räknar jag med att de andra också kommit fram ... just nu sitter jag och feberhuttrar och ska INTE renskära några block iaf ...
Ha det gott!
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 16:04   #292
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Så.

NU åkte några block till med maken till lådan när han vågade sig ut för att bunkra, så förhoppningsvis kommer det fram några till imorgon.
Förhoppning två är att barnen sover ikväll, men inte jag, så kan jag märka upp de sista, renskära dem och posta imorgon.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 20:03   #293
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
Hej Lingling!
Tack för min jättefina röda tulpan! Kom med posten igår, men jag har inte hunnit till datorn. Min kompletta samling ligger nu och väntar på att jag får mer tid... Hoppas alla mår bättre hos er nu!
Tack till er allihop för fina bidrag, ska bli spännande att se vad ni andra gör med dem!
Eva
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 13:01   #294
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Nu har jag också fått mitt sista block. Tack allihop för de vackra blocken. Det var jättekul att vara med och få alla block, med alla olika tekniker. Jag tror jag vet vad jag ska ha mina block till, men bestämmer mig definitivt när jag får tid att sätta ihop dem. Just nu är det full fart med danskläder till föreställningar i början av april, så tyvärr får vänskapsquilten vänta någon månad. Ska bli spännande att få se alla färdiga quiltar.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 13:36   #295
Sarppa Sarppa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 3
Tack allihopa för era block:-)
Har nu lagt ut alla blocken för att se hur jag ska sätta ihop det. Har svårt att bestämma mig bara, det finns ju så många olika sätt.
Jag lovar komma med bilder när jag fått ihop hur jag ska ha det.

Tack så mycket än en gång! Ser fram emot att se era quiltar:-)
Sarppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 17:00   #296
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171

Nu stack jag ut näsan för att posta de sista fyra före 18, kan vara framme imorgon, tisdag senast?
Den som inte fått ngt från mig senast tisdag, hojta!
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 15:04   #297
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej! Nu har den sista block anlänt. Tack för den fina gula tulipan....nu väntar jag att bli av med gypset på handen så jag kan börja sy igen.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 17:29   #298
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Roligt att den kommit fram, hoppas handen läker fort!
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 09:04   #299
Anni Anni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 101
Hej alla vänskapsquiltare! Vill bara tacka för alla fina block som jag har fått. Jag tycker att det har varit jätteroligt att få vara med i det här projektet!Hälsningar Annika
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-16, 17:11   #300
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Hej Alla!

Hur går det för er? Har någon kommit igång med monteringen av alla blocken?
Har ni bestämt vad ni ska göra eller?

Jag är så i valet och kvalet, har lagt ut dom i en tänkt väggbonad, men det blev nästan lite för stort. Jag vill ha ju alla blocken i samma bonad/täcke eftersom för mig är det ju en gruppgrej och jag vill ha alla samlade, nackdelen är ju att det då blir ganska stort.
Hur tänker ni?

Jag funderar nu på en stor duk, med en bred rand mellan alla blocken. Kan bli snyggt tycker jag, men jag är rejält ambivalent verkar det som ;-)

Alla block är ju så fina så man vill ju att dom ska synas, väggquiltar tycker jag är så snygga och helst skulle jag vilja ha en sådan, men vi har så liiitet hus, suck..
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons