Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-06, 07:47   #241
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Inte postade igår

Mina block dröjer, makens feber vägrar ge sig, trots antibiotika och vi har troligen bägge fått "en släng" bronkit ...
Sonen klättrar på väggarna, för vi är så tråkiga. Men Lillans snorande verkar ge sig iaf.

Hur många postade sina igår?
jag saknar fyra får jag det till.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 10:34   #242
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Hej hej all quiltvänner från Hålta, Alunda och Linköping!

Jag saknar nu tre block ( från Ingrid, Anette och Liselotte). Hur går det? Har ni postat era block?

Om ni inte är klara är jag nyfiken på när ni tror att ni blir det. Jag är otroligt sugen på börja sy mitt täcke av alla vackra block.

Jag fick två block från Boden i dag båda väldigt fina, maken kommer att bli glad när det är en blomma han kan, han kan bara tulpan!!Jag fick ett fint block från Eva Bush i dag också, tack för det och hoppas att ni är friska hela familjen nu!

Jag tycker att alla block jag fått varit otroliga och det känns som alla verkligen har lagt ner tid och själ i sitt arbete, men ett block sticker ju verkligen ut och det är Inger Blombergs Om jag förstått rätt är hon inte inne på sidan och läser så snälla Susanne hälsa och tacka speciellt. Otroligt vilket jobb!! (pärlorna är fantastiska!)

Hoppas på fler block i morgon! //Malin

(p.s jag hoppas att alla har fått mitt idag!)
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 11:34   #243
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag har fått tre block idag, från Malin, Åsa och Sari, alla mycket fina.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 12:13   #244
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Jag har lagt in dagens block i mitt album. Lillan ville hela tiden nappa åt sig hibiscusen när jag lagt ut blocken Mycket fina alla tre; Hibiscusen lyser, tulpanerna är såna där härliga violetta och blommorna glada och vänliga.

Får det till att jag inte fått ett och ingen har fått mina, sena, opostade block ... ska försöka komma till läkare idag. Ska skynda mig så gott det går.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 12:35   #245
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej!
Ingrid,hoppas att du mår bättre snart.

Jag har försökt hålla koll och det är nog bara Ingrid som har inte skickat än (p.g.a. sjukdom). Alla andra block är nog på väg med posten. Det har varit en jätte bra exchange. Hoppas alla är nöjda. Det ska bli spännande att se slut resultatet när blocken blir till täcken, mm.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 13:40   #246
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Ingrid hoppas du och de dina blir friska snart. Du vet "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge", så ta det lugnt och skicka dina när du kan. Jag har inte heller fått Anettes och du skrev i forumet den 31 januari att du skulle skicka dina den 1:a eller 2:a februari, hoppas de inte kommit på avvägar. Idag har jag lagt ut mina tillsammans för första gången och vad kul det ska bli och göra det färdigt. Man ser att det finns en röd tråd, trots att alla är så olika.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 14:08   #247
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
La också ut mina, såg i högsta grad en röd tråd - de flesta har gjort röd/rosa blommor, med några undantag ... föredrar de flesta av oss rosa rött eller känns det mindre skarpt mot en blå bakgrund?
Eller har jag bara fått mest röda - hur många har gjort mer än en gul blomma?


(jag är själv väldigt förthust i rött så det är inget klagomål, ta det inte så)
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 17:13   #248
Hizzan Hizzan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Hej allihop!
Mina block är på väg och borde vara framme senast imorgon. Om jag räknat rätt har jag fått alla utom ett. Jag har en idee om vad jag ska göra med blocken, lovar att visa upp en bild när det blir färdigt.
//Liselotte
Hizzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-06, 19:48   #249
nettan2 nettan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Hej alla. Förlåt att ni får vänta på mina block. De är nu packade och postas i morgon tisdag. Jag blev klar så bra i tid, men tidsplaneringen sprack i förra veckan. Har varit på symaskinskurs i helgen och hann inte lägga breven på lådan i fredags. Jag hoppas ni har överseende....förlåt mig. Jag hoppas blocken ska vara hos er onsdag-torsdag. Ett stort tack för alla fina block jag fått. Det ska bli sååå roligt att sätta ihop täcket. /Anette
nettan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-07, 06:22   #250
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
God morgon tjejor!
Igår kom det block från Sari och Malin, Jättetack,de var fina.Jag har hälsat till morsan
och hon blev väldigt glad!Hoppas de andra blocken dyker upp snart!(Ingrid&Anette).
/Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-08, 13:13   #251
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Talking

Hej Anette! Jag fick din fina block idag. Jag gillar speciellt den lilla upphöjda biten i mitten. Den ger extra live till blocket. Tack igen.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-08, 13:32   #252
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Fick också block idag så nu är alla framme utom mina ...
Och också imponerad av vadderingen på mitten, som en knapp

Senast redigerad av Lingling den 2006-02-08 klockan 13:40.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-08, 15:46   #253
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag fick också ett block idag från Anette, jättefint. Nu saknas endast ett.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-08, 18:26   #254
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Fick också ett block från Anette idag!Det var alla tiders!Lyckan blev inte sämre av att det dessutom hade kommit hem två nya nr av min prenumeration av Australian Country Threads och ett nytt litet lysrör till min Otte-lite lampa.Gissa om jag kommer se bra igen...
Det som är lite sämre är att jag måste lämna in älsklingsmaskinen.Den vill inte spola undertråd längre...Man får ju inte bli för glad./Skylthäxan
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-09, 06:51   #255
bushzoo bushzoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 17
Hejsan!
Har nu alla block utom Ingrids. Tack så väldigt mycket! Jättefina allihop! Min äldste son (6 år) hjälper mig att lägga ut dem, har väldigt bestämda åsikter... Gick in på sidan som Sari hittat sitt mönster och hade roligt med att titta runt där. Vill göra duken utav de blå röda New York blocken till 4de Juli! Men först ska denna sättas ihop!
Eva
bushzoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons