Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-22, 20:59   #1
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Lightbulb Amerikansk designubildning online

Från threadsmagazine.com http://www.threadsmagazine.com/item/...line-education
"University of Fashion, created by former Fashion Institute of Technology and Academy of Art University San Francisco professor Francesca Sterlacci, was designed to inspire and educate students, teachers, the "fashion curious", and home sewers. It's well suited as preparatory education for students planning to enter university-level fashion design programs, as well as for those who simply want to refine their technical skills for personal use. There are thorough lessons on draping, pattern making, sewing, fashion art, product development, and the "fashion connections" series of lectures designed to bring the fashion industry to the student.

University of Fashion is subscription-based; a monthly subscription is $19.95 and a yearly subscription is $145. Both subscription plans include unlimited access to the comprehensive collection of fashion design videos presented by some of the best fashion industry pros and educators, step-by-step video transcripts, free lesson guides, an e-newsletter, and industry discounts. Visit UniversityofFashion.com to check out the offerings, including some free videos."
Det här med utbildning online växer starkt. En grupp med svenska professorer var oroliga att Sverige skulle hamna i bakvattnet. När det gäller det här området så är det nog en realitet idag. Det är dyrt att få utbildning på området och den ges bara på några få ställen. Här ser det ur att gå att få en hel del för 900 kr om år.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-08, 14:35   #2
RachelNegård RachelNegård är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2022
Inlägg: 4
Jag är glad att jag hittade den här informationen. Jag har länge velat studera design, men jag har inte tillräckligt med tid på grund av mina studier. Jag studerar matematik och letar efter en Matematik IB idé för att klara provet. När jag har slutfört mina studier kommer jag att kunna studera design online.
RachelNegård är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-01-09, 16:15   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Hej!

Jättekul och intressant. Jag tog mig friheten att google översätta texten. Hoppas att det är ok. Det blir lite mer lättillgängligt då.

Dollar kostar idag, 9/1 10,41 kronor.

Glödlampa Amerikansk designubildning online
Från threadsmagazine.com

http://www.threadsmagazine.com/item/...line-education
"University of Fashion, skapat av före detta Fashion Institute of Technology och Academy of Art University San Francisco-professorn Francesca Sterlacci, designades för att inspirera och utbilda studenter, lärare, "modenyfikna" och hemavlopp. Det är väl lämpat som förberedande utbildning för studenter som planerar att gå in i modedesignprogram på universitetsnivå, såväl som för dem som helt enkelt vill förfina sina tekniska färdigheter för personligt bruk. Det finns grundliga lektioner om drapering, mönstertillverkning, sömnad, modekonst, produktutveckling och "mode anslutningar" föreläsningsserie utformad för att föra modebranschen till studenten.

University of Fashion är prenumerationsbaserat; en månadsprenumeration är $19,95 och en årsprenumeration är $145. Båda prenumerationsplanerna inkluderar obegränsad tillgång till den omfattande samlingen av modedesignvideor som presenteras av några av de bästa modebranschens proffs och utbildare, steg-för-steg-videoutskrifter, gratis lektionsguider, ett e-nyhetsbrev och branschrabatter. Besök UniversityofFashion.com för att kolla in erbjudandena, inklusive några gratis videor."
Det här med utbildning online växer starkt. En grupp med svenska professorer var oroliga att Sverige skulle hamna i bakvattnet. När det gäller det här området så är det ännu en realitet idag. Det är dyrt att få utbildning på området och den ges bara på några få ställen. Här ser det ur att gå att få en hel del för 900 kr om år.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons