Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-04, 16:19   #1
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Hjälp med program till HQ

Hej alla.
Jag har en väninna som har en Platinium 950 E. Hon har bara haft färdigköpta HQ- kort men har nu beställt ett Reader Writerkit. I det ingår 4D organizer. Nu frågar hon mig om det räcker för att spara ner brodyrer på datorn och sedan överföra till maskinen. Eftersom det var länge sedan jag själv hade Husqvarna så kommer jag inte ihåg hur det funkade. Jag hade då en Rose och Vip Customizing, det är ju några år sedan nu
Hoppas att någon av er vet hur det funkar
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-04, 19:17   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Utan att ha HQ själv tycker jag mig minnas att det bara är Organizer som behövs för det du beskriver. Det enda som behövs är ju själva överföringsprogrammet till kortskrivaren, och som jag förstått det är det organizer (eller högre) som sköter det. För att ladda ner från nätet behövs ju inget särskilt.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 19:19   #3
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Jag har en Platinum 955 och javisst, det räcker med Reader/Writer för att spara ner och få över det på kortet som följer med. Det sätts sedan in i maskinen som ett vanligt brodyrkort.
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 02:10   #4
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Tack för era svar. Jag var tveksam eftersom när jag köpte kortläsaren till min Rose så sa killen i HQ affären att jag var tvungen att ha minst VIP Cuztomizing installerat för att kunna ta emot typ hus filer och sen för att kunna överföra på kortet.Nu är det ju några år sen och då var man ju helt grön :-) så dom kunde lura på en vad som helst. Jag använder ju andra maskiner idag och har totalt glömt bort hur HQ funkar.
Ni skall ha jättetack för era svar.
Jag kommer så väl ihåg när jag själv kom hem med min nya Rose och skulle brodera och var överlycklig över dom få brodyrer som låg på kortet, men dom tröttnar man ju snart på och då gick man och köpte de färdiga brodyrkorten som höll på att ruinera en.
Det tar ju tid att komma in i den här brodyrvärlden så därför tycker jag att det är roligt om man hjälpa någon annan på traven.

Jander jag har en fråga till: Kan man bara föra över 1 design åt gången i organizer? i mitt kunde man ta många på en gång efter vad jag kommer ihåg.
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 10:39   #5
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Det stämmer, bara ett broderi åt gången. Funkar bra ett tag, tyckte jag, men sedan köpte jag till 4D Embroidery för att kunna sätta ihop olika broderier och sätta text till. Visst, det är kul att det finns bokstäver inprogrammerat i maskinen, men helt ohållbart i längden, tidsmässigt. Och så finns det ju många mer typsnitt att tillgå i 4D.
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 11:32   #6
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Tack Sotis och Jander nu vet jag vad jag skall svara henne.
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 12:34   #7
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Smile

[quote=kulan;112148]" Tack för era svar. Jag var tveksam eftersom när jag köpte kortläsaren till min Rose så sa killen i HQ affären att jag var tvungen att ha minst VIP Cuztomizing installerat för att kunna ta emot typ hus filer och sen för att kunna överföra på kortet.Nu är det ju några år sen och då var man ju helt grön :-) så dom kunde lura på en vad som helst."


På den tiden fanns ju inte Organizer ännu! Så försäljaren hade rätt!
Jag skaffade mig min Husqvarna Rose på den tiden, och använde kortläsaren, så jag minns.

Lycklig brodering!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 12:39   #8
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Question

Förresten:

Det jag undrar är hur hon har köpt sitt reader/writer kit?
Det borde väl vara en försäljare som går att ställa frågor till? Eller är det från utlandet eller begagnat? Jag blir bara så förvånad eftersom jag alltid fått svar på ALLA frågor både FÖRE och EFTER köpet.
Man måste ju veta att man får det man behöver, annars kan det ju vara bortslängda pengar.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 13:20   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Om det vore så enkelt att man kunde lite på det handlaren säger till om prgram etc vore det ju väldigt bra, men så är det tyvärr inte! Självklart ska man kunna lite på att om man köper ett reader/writer-kit ska man få information om vad man behöver, och det har nog den person det gäller fått i detta fall. Platinum-maskiner kräver HQ:s egna kort-kit.

Men till exempel, hur många som köper annat får information om vilka alternativ som finns? Erbjuder man till exempel den som har en Rose något annat än HQ-kit? Talar man om att andra än det egna märkets programvaror funkar precis lika bra?

Jag har stått och talat med säljare som bemannat montrar på mässor och fått bristfällig eller till och med helt felaktig information till och med om deras egna produkter (gäller flera märken, inget nämnt, inget glömt), så jag tycker man gör helt rätt i att kolla en extra g¨ång!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 15:07   #10
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Unhappy

Sotis-Syfia!
Ja, du har ju tyvärr rätt! Det du räknar upp existerar, sen finns det väl några bättre säljare, jag har helt enkelt haft tur...men min favorit har börjat bli ledsen för de med vassare armbågar/mindre ärliga stjäl kunder! Fy!

Det är väldigt bra att Sysidan finns...Det finns ju också en del bra diskussionsgrupper från USA som man kan lära sig mycket i.
Du har helt rätt i att det är bäst att kolla en extra gång själv. Själv är bästa dräng! och så får man ju läsa om alla nyheter man inte känner till.

Idag ska jag försöka hitta just de amerikanska diskussionsgrupper, som jag inte tittat på de senaste åren.

Hoppas jag inte skrivit något fel, för just Platinum känner jag INTE till. Isåfall: ursäkta.

Lycklig brodering!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 20:52   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Har man en bra handlare eller reparatör är det guld värt och dem ska man vara så rädd om som det bara går!! Trist när de blir utslagna.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons