Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-07-10, 19:39   #1
Zirnig Zirnig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2012
Inlägg: 2
Tryckknappar

Hejsan, jag är helt ny här, så om mitt inlägg hamnar fel så flytta det gärna rätt

Jag har börjat sy lite, säljer lite och syr till mina barn. Kläder och dockkläder. Men jag är så petig, så allt ska vara fint :P

Nu har jag ett litet problem. Jag har köpt färgade tryckknappar från en internetsida men upplever att dessa är riktigt svåra att "öppna" då de sitter i plagget. Idag gjorde jag en sypersöt body, muddade kanter, omlottbody. När jag väl fäst alla knappar där de skulle vara och skulle öppna plagget så gick itne det, utan att tyget gick sönder, då hade jag ändå förstärkt tyget (jersey) så att det var dubbelt (jersey + mudd på avigsidan och dubbel mudd i kanterna). Så retfullt det är!

Jag har även tidigare köpt tryckknappar i sybutik och upplever att dessa är lättare att öppna. (Men de är ju SÅ mycket dyrare än de i storpack! Och dessutom var de jag beställde i olika färger)

Men, har någon erfarenhet av detta? Har jag bara råkat få en sämre leverans, eller är jag bara lite väl kräsen?

Kan tillägga att om jag tar en "knoppdel" från butikknapparna och "parar ihop" den med en ringdel från storköp-internet så är det betydligt enklare att öppna knapparna. Det verkar alltså som om den "stor-köps-webb-knapp-knoppen" ( :P ) är lite för stor.

Tacksam för synpunkter!
Zirnig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 14:50   #2
noname noname är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2012
Inlägg: 56
Kan det inte bara vara så att de är nya och fräscha?
Du kanske måste slita lite på de innan så de inte gör sönder tyget. Är du med på hur jag menar?
Alltså, ju fler gånger du öppnar tryckknapparna desto lättare kommer det gå.
noname är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons