Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2010-05-31, 20:29   #16
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag väntar forfarande på min overlockare.Affären blir nerringd av irriterade kunder så hon svarar inte på telefon, man ska tydligen sitta och vänta på att verkstaden blir färdig någon gång......Men när?
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-31, 20:38   #17
Mikael Gustafsson Mikael Gustafsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 6
Citat:
AnnLindahl skrev: Visa inlägg
Nu är jag så jäkla förbannad och besviken.. Så jag måste skriva av mig lite.Köpte en sprillans ny huskylock s25 i slutet på februari och en månad senare hade jag på något vis böjt spetsen på griparen, åkte då till en lokal symaskinsreperatör som jag har förtroende för men han upplyser mig att han får inte röra maskiner som är under två år gamla för då gäller garantin. Jag har ju självt sabbat maskinen och var villig att betala för det. Iväg då till affären där jag hade köpt den och hon skickade iväg den på till husqvarna stockholm. Nu har det gått 2 månader och jag har inte fått tillbaka min maskin, och det beror på att husqvarna har flyttat reservdelslagret till tyskland.... Och hör och häpna dem kan inte reparera maskinerna för dem har inget artikelnummer på reservdelarna...Fan vad sur jag är.
Hej!
Jag är bara nyfiken hur det har gått med s25 problemet? Jag är själv återförsäljare och reparatör så därför "nappade" jag på den här tråden.
Mikael Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-31, 23:17   #18
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Det finns väl mer anledningar till varför hon är nerringd av irriterade kunder. Har själv en vännina som haft sin Brother inne där för hjälp och (om det är Västerås vi pratar om) hon har haft den där i tre veckor utan att få någon hjälp överhuvudtaget.

Så det kan ju inte bara bero på Husqvarna, jag har själv ovanstående Uppsala butik till hjälp och de har varit hur bra och hjälpsamma som helst. Vill man inte ta sig ända dit kan man vända sig till Stig i Hallstahammar som har servat Husqvarna maskinerna i Västerås förut och fortfarande servar i Hallsta med omnejd plus alla skolor runt om.

Annars är min rekommendation Symaskinsbutiken och Mikael i Uppsala, toppen bra hjälp där.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 18:48   #19
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har varit hos Stig i hallstahammar och det var han som sa att han får inte röra maskinerna de första 2 åren för det ska gå på garantin och dokumenteras.Idag ringde jag till verkstaden i sundbyberg och pratade med teknikern som hade hand om min maskin och enligt honom så hade han justerat griparen men det var så att knivarna inte skar ens i bomullstyg och han kunde inte sätta ett ok föränn dem var bytta, och att han väntade på dem.Fick dra orden ur honom och jag vet fortfarande inte när maskinen dyker upp eller det egentliga felet. jag vet ingenting längre mer än att det är dålig service.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-02, 19:22   #20
Mikael Gustafsson Mikael Gustafsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 6
Jag kollade i dag detta angående knivar till s25. Det stämmer att de är inte levereras för tillfället. Orsaken är all hela lagret av reservdelar har flyttats till ett annat lager. I det nya lagret måste alla artiklar in i det systemet innan de kan levereras ut. Det är 10 000-tals artiklar. Ett riktigt mastodontjobb, men de jobbar för högtryck med detta. Så snart en artikel finns i det nya lagersystemet så levereras den ut. Knivarna kommer snart skall du se. / Mikael, Symaskinsboden
Mikael Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-02, 20:39   #21
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Hur f-n dumma kan ett Internationellt företag vara?? De avsaknar ju totalt allt form av logiskt tänkande och logistik-kunskaper.
Detta skall vara klart innan de flyttar ett lager. Det är inte
ursäktbart. Idag är det inte acceptabelt med sådana dundertabbar.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-02, 20:47   #22
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Och om man gör sånt tabbe så är det klart att man ska ta på sig det och LETA upp produkten ändå.

Varför är det OK att göra såhär mot privatpersoner? Det skulle inte vara OK om det var ett stort företag som ville ha reservdelar till sin maskinpark!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 06:59   #23
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Detta har min maskinhandlare skyllt på sen i november då jag beställde den lilla kroken till nålträdaren så man kan ju undra hur lång tid det ska få ta? Nä det hade aldrig varit acceptabelt om det hade varit några andra viktigare människor det hade handlat om än oss hemsömmerskor.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 13:20   #24
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det är så dåligt att jag inte ens vet vad jag ska säga! Bara skakar på huvudet och undrar hur de tänkt...
Och det kan ju inte vara "bara" "hemsömmerskor" som är berörda. Det måste ju stå HQ-maskiner som anväds i atlejeer och andra "proffs-sammanhang" där stillastående maskiner är en katastrof. Antagligen får väl de låna maskiner gissar jag, men ändå fortsätter jag att skaka på huvudet och undra...
Snacka om feltänk, precis som Gumpan säger!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 13:52   #25
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Detta är verkligen något för media. Ta och kontakat radiokanal och någon tidning om detta. Det är en riksnyhet. Du kan vara anonym. Det kan kännas lite pirrigt men du har inget att oroa dig för det går bra. De rotar vidare i detta själva. Eftersom jag inte har hela historien så kan inte jag ta upp det.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-12, 16:41   #26
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag väntar forfarande och nu har det gått 2,5 månad sen jag lämnade in maskinen. Men nu har jag i alla fall skrivit till Plus om mitt dilemma och får väl se om dem vill ta sig an det.......
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-13, 06:49   #27
stinab1 stinab1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 95
Jag förstår din frustration! Är det inte så att Sverker gjort sitt sista Plus? Tyckte det gick på TV för en tid sedan. Har du pratat med konsumentrådgivaren i din kommun? (Jag har inte läst alla inlägg, ifall du skrivit om detta förut)
Lycka till!
Stinab1
stinab1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 15:19   #28
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jo, Sverker har gjort sitt sista, men Plus självt skall vara kvar enligt honom, men med ny programledare och ev nya fräscha idéer. Ska bli spännande att se.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 21:11   #29
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Du kan även kontakta Aftonbladet t ex. De betalar t o m. Intressant efter bröllopet. Vad ska de då skriva om? Sommaren har alltid nyhetstorka.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-22, 19:15   #30
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har mailat både Plus och Aftonbladet,så det är bara och vänta.
I torsdag strax efter lunch ringde jag butiken och hon sa att hon skulle ringa till verkstaden i sunbyberg och så skulle hon ringa upp mig och jag väntar forfarande på samtalet. Idag har jag ringt butiken 3 gånger, ingen svarar och faxen hoppar igång. Jag köpte maskinen den 3 mars och lämnade in den 27-29 mars och sen dess har den varit borta. Vilken ovisshet och VSM Groups hemsida hänvisar bara till återförsäljaren.Vad farao ska man göra?
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons