Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-19, 19:53   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Allt om handarbete

igen.

Jag tar tillbaka allt mitt gnäll om denna tidning för denna gång fanns det fiiina kläder i den!! Lite tunn, visst men hellre tunn och med modeller jag vill ha än massa märkliga tips och fula kläder.

Den där tunikan med virkad detalj var ju hur fin som helst! Tänk om man kunde betala nn för att virka lite..drömmer..

Vad tycker ni om nya tidningen??
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 07:40   #2
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Håller med dig Fanny - vad mycket roligt där var denna gången. Ska rusa till affären på lunchen. Tack för tipset!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 20:00   #3
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Har vi verkligen fått samma upplaga? Jag tyckte det bara var en massa tunikor och knäkorta byxor.....som vanligt....

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 20:18   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag är en av dom som kommer säga upp min premeration...
Tycker den blivit såååå dålig. Jag som behöver plus size mönstrena vill inte alltid gå i knäkorta byxor och tält....
Undrar hur många av dom som använder tex stl 54,56 o 60 som kan ha höga stövlar på sig?? Jag bara undrar!!! För mitt i vintern är i alla fall inte jag intresserad av att gå i knä korta byxor o nej jag kan definitivt inte ha höga stövlar på mig, få ju inte plats med vaderna..
Jag hittade inget fint eller tilltalande denna gången heller till mig själv. Har inte gjort det sen dom gjorde om det till 2 tidningar...
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:18   #5
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Jag är en av dom som kommer säga upp min premeration...
Tycker den blivit såååå dålig. Jag som behöver plus size mönstrena vill inte alltid gå i knäkorta byxor och tält....
Undrar hur många av dom som använder tex stl 54,56 o 60 som kan ha höga stövlar på sig?? Jag bara undrar!!! För mitt i vintern är i alla fall inte jag intresserad av att gå i knä korta byxor o nej jag kan definitivt inte ha höga stövlar på mig, få ju inte plats med vaderna..
Jag hittade inget fint eller tilltalande denna gången heller till mig själv. Har inte gjort det sen dom gjorde om det till 2 tidningar...
Jag tycker också att AoH är tråkig, men Burda har ju bättre mönster. Jag har iofs inte kikat så mycket på Plusmönstrena, men jag har för mig att de är helt okej?
För övrigt är Burda mycket mer inspirerande i mitt tycke. Dessutom avskyr jag AoH:s överhurtiga beskrivningar!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 09:02   #6
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Allt om Handarbete

Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Jag är en av dom som kommer säga upp min premeration...
Tycker den blivit såååå dålig. Jag som behöver plus size mönstrena vill inte alltid gå i knäkorta byxor och tält....
Undrar hur många av dom som använder tex stl 54,56 o 60 som kan ha höga stövlar på sig?? Jag bara undrar!!! För mitt i vintern är i alla fall inte jag intresserad av att gå i knä korta byxor o nej jag kan definitivt inte ha höga stövlar på mig, få ju inte plats med vaderna..
Jag hittade inget fint eller tilltalande denna gången heller till mig själv. Har inte gjort det sen dom gjorde om det till 2 tidningar...
Instämmer fullständigt i det du skriver. Det måste vara idétorka bland dem som konstruerar mönster. Alltid samma,gång på gång. Och varför korta byxor i vinterkylan, jag förstår inte riktigt... Jag har sagt upp min prenumeration, finns ingen anledning att fortsätta med Allt om Handarbete, eller vad den nu heter. Det finns INGA mönster som kan jämföras med Burdamönster, tycker jag, men alla KAN ju inte tycka lika. Jag tycker att Burda för det mesta alltid har något nytt att presentera i mönsterväg. Och framför allt: Markeringar och dyl som stämmer och som finns inritade på mönstern.

Kerstin
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 12:53   #7
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
myself skrev: Visa inlägg
Instämmer fullständigt i det du skriver. Det måste vara idétorka bland dem som konstruerar mönster. Alltid samma,gång på gång. Och varför korta byxor i vinterkylan, jag förstår inte riktigt... Jag har sagt upp min prenumeration, finns ingen anledning att fortsätta med Allt om Handarbete, eller vad den nu heter. Det finns INGA mönster som kan jämföras med Burdamönster, tycker jag, men alla KAN ju inte tycka lika. Jag tycker att Burda för det mesta alltid har något nytt att presentera i mönsterväg. Och framför allt: Markeringar och dyl som stämmer och som finns inritade på mönstern.

Kerstin
Men gud det har ni banne mig rätt i !!! varför envisas med dekorta byxorna hela tiden...det är knappast ens mode längre och är man rund är det ju totalt fel till kroppen..detta har jag inte tänkt på förr ytan det som retata mig är alla korta jackor som bara blir mer och mer märkliga.

Men jag gillae några tunikor i senaste nmret och blev rätt glad för det. haha
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 15:08   #8
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Allt om Handarbete

Bra, du tog upp de konstiga jackorna, de glömde jag i ilskan! Och varför ska allt vara ihopskarvat?! Inget fel på ok och sådana saker,men ofta ser jackorna ut som om inte tyget räcker till.

Nu har jag nog fått ur mig min frustration över A o H!
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 07:19   #9
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Jag blev nog så glad för att jag har inte så höga krav på Allt om handarbete längre så är där bara ett eller två mönster som man tycker är snygga så känner jag mig helnöjd med tidningen och så blev det denna gången.
Har inte prenumererat på många år och varje gång dom ringer och försöker värva mig så önskar dom att dom inte hade ringt efteråt. Jag bläddrar alltid på nätet först och köper bara enstaka nummer men detta numret ska jag ha MEN då uppstår nästa problem - det är inte alls många som säljer denna tidning längre så det är ett evigt letande.
Sen är det så konstigt att fast man inte fastnade för nåt själv i tidningen sen rätt som det är så dyker det upp nåt här på sysidan som någon sytt i ett snyggt tyg och så får plagget en helt ny dimension och så tänker man att varför kom inte jag på det.....
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 08:52   #10
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Håller med, det värsta med allt om handarbete är de klämkäcka beskrivningarna - "fräck blus med fiffiga veck..."
Men den görs väl på danska, de kanske använder en av de översättningsprogram som finns istället för att översätta "på riktigt".

Jag brukar bläddra i tidningen på biblioteket, och oftast räcker det. Har nu inte köpt en tidning på ett år!
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 09:05   #11
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Ja det känns faktiskt som att dom som gör sytidningar inte syr överhuvudtaget. Vi alla som syr vet precis vad vi skulle vilja ha med i tidningarna men tyvärr verkar man inte vara intresserad av det utan susar bara vidare med sina fiffiga veck och andra underfundiga påfund.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 12:41   #12
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
Lottan skrev: Visa inlägg
Ja det känns faktiskt som att dom som gör sytidningar inte syr överhuvudtaget. Vi alla som syr vet precis vad vi skulle vilja ha med i tidningarna men tyvärr verkar man inte vara intresserad av det utan susar bara vidare med sina fiffiga veck och andra underfundiga påfund.
Nu har jag kollat lite mer noga och det finns en jacka som har världens roligaste ärmar..det är en infälld bit i ärmen med rynkor på! hahaha Annars är den fin tycker jag i modellen. Men de ärmarana känns bara som att nån kände sig tvingad att hitta på något helknasigt.

Det är hur som helst flera bra mönster med denna gången och det kan man inte alltid säga.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 15:41   #13
MissAnpassad MissAnpassad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 114
Är det numret som skulle ha hundmönster? Är dom något att ha? Vad för olika mönster är det? Vill inte köpa tidningen om det bara är ett par hundmönster
MissAnpassad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 22:35   #14
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Talking

Citat:
Parthenos skrev: Visa inlägg
Är det numret som skulle ha hundmönster? Är dom något att ha? Vad för olika mönster är det? Vill inte köpa tidningen om det bara är ett par hundmönster
Jamen det är därför alla byxor är för korta!! Så att de ska passa till hundar, eller taxar i alla fall...
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 10:03   #15
makidajo makidajo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 4
Håller fullständigt med er. Det värsta är att om du ska sy dom större storlekarna är de trånga i ärmarna Ser man på mönstret så skiljer det sig bara en till två millimeter mellan storlekarna, Det betyder att ärmarna blir trånga. Sydde en snygg kavaj som jag bara inte kunde ha på mej. Stickade en tröja som oxå var lika trång. Det fick gå till loppis och hoppas att någon där som kan ha det.Bilderna är ofta tagna så att man inte ser hur modellen ser ut. Klart att det inte är roligt att ta bilder rakt upp och ner men jag har önskemål om att veta hur modellen ser inte något konstfullt foto där du får gissa dej till hur t.ex. en knäppning ser ut på det färdiga plagget. När du syr själv lägger du ner många timmar av sin fritid på denna hobby och då vill man att resultatet ska bli bra, maki
makidajo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons