Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-25, 13:06   #1
Anna69 Anna69 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 48
Köpa Burdamönster över webben

Eftersom jag har långt till välsorterade tygaffärer så köper jag det mesta över webben. Jag gillar Burdamönster och har köpt några via deras skandinaviska distributör Fjölner i Danmark. Det funkade i och för sig hyfsat (efter lite småkrångel eftersom själva beställningen gjordes via Burdafashion.com och tydligen lades över till Fjölner), men deras hemsida är rätt seg och ... nå; till frågan: finns någon BRA internetbutik med svensk bas som man kan handla Burdas mönster ifrån? (och då är jag inte intresserad av någon som bara säljer typ 3 olika mönster...)
Anna69 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 14:57   #2
mortilltre mortilltre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 52
Gittes tygkälla har Burda mönster - maila och fråga angående de mönster du är intresserad av.
Annars hade jag nog valt att beställa från www.habithat.co.uk prisskillnaden är inte särksilt stor, när jag har beställt har såväl betalning som leverans skett snabbt och smidigt - men det är klart svensk bas är det ju inte, men brittisk, eu-land och rörligt pund så jag tycker det funkar.
mortilltre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 15:04   #3
Anna69 Anna69 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 48
Tack för svaret!
Går det att få mönstrena via den engelska hemsidan med svensk beskrivning till?
(I och för sig är jag rätt bra på engelska, men just facktermer inom sömnad har jag inte så bra koll på....men man kanske klarar det ändå efter lite träning?)

Gick in där och tittade och den är i alla fall betydligt snabbare än Fjölner i Danmark!
Anna69 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons