Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-06, 14:36   #1
Jennie-Marie Jennie-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 45
Flodhästar!

Ni missar väl inte att man nu kan förbeställa det nya flodhäst tyget från Jofotex! Spännande med nya tyger.
Jennie-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 16:28   #2
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Jo, jag såg bilden, men den här gången blir det inget tyg. Tyckte detta tyg var alldeles för bebisbetonat- och min yngsta blir nu snart 2 år så.... Och inte köper jag bara för att ev. sy till andra så....Fint- men tyvärr inte för mig denna gång!

Jag längtar efter att de ska ta upp ett av de väldigt neutrala mönstren som fix hade- svårt att se vad det är- har en babymössa i det tyget som jag hade när jag var liten. Det fanns i brunt och i blått (klarblå): ett jättefint tyg som passar pyttesmå men även lite äldre barn utan att se för "bebis" ut.

Men alla ni som har småttingar- passa på!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:19   #3
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
sött men jag hittar inget pris. Nån annan som sett nåt pris?
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:39   #4
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
LillaMian skrev: Visa inlägg
sött men jag hittar inget pris. Nån annan som sett nåt pris?
139:-/m sen 10% rabatt
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 09:15   #5
Limuhr Limuhr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 2
Min tjej är 5 år men hon tyckte att det var fint och ville gärna ha sommar linnen och t-shirts i flodhästtyget! Så olika det kan vara!

Linda
Limuhr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 15:31   #6
mortilltre mortilltre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 52
Ja så olika man kan bedöma "åldersgränsen" på ett tyg. Jag har sytt av både ugglor, elefanter och landskapstyg till mina tre barn, nu i ålder mellan 2 och 9. När flodhästarna kom i brevlådan beställde 6-åringen en kortärmad tröja i de gula flodhästarna och 9-åringen valde de limegröna. Jag är så glad att färgglada lite barnsliga mönster går hem hos de äldre, för i butikerna är det dammode (tråkfärger och olekbara modeller) från stl 134 och det tycker jag man är för ung för när man bara är 9.
(Däremot har jag länge tyckt att kanintyget från Jny design är lite bebisbetonat, fast det beror nog helt på vad man gör av det och hur man kombinerar med andra tyger.)
mortilltre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 16:39   #7
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Åh, vad söta de var! Om de hade funnits i svart/vitt eller i rött hade jag beställt och sytt en t-shirt till mig själv i det tyget (och jag blir 30 i år )
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 08:15   #8
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Jag har fått hem flodhästarna i både turkost och lime och min lille kille har just fyllt 2 år. Tycker inte att de är baby-betonade alls men jag gillar både lite gulla och lite tuffa kläder till sonen så man kan välja lite efter tillfälle och humör.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 14:36   #9
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Ja, det är konstigt hur olika man kan åldersbedöma saker.. Jag tittade på tygen och blev nästan förälskad. Jag, som 18-åring (vars stil är en blandning av Doctor Martens-kängor, lila extensions, 50-talsklänningar och Musse Pigg-tröjor, skulle utan problem kunna sy något till mig själv i tygen... De var ju jättesöta!
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 14:46   #10
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Tror nog att kanske tjejer är mer mottagliga för detta tyg?
Min yngsta är för liten för att tycka så mycket, men grabbarna sa ungefär så här:

-fint!
-skulle du vilja ha en sån tröja?(min fråga)
-nej! (6½-åring)


Jag tycker att det blå/turkosa och det limefärgade är finast.

Men jag har faktiskt en bit av det orange (jo jag föll till föga och beställde- tänkte att lilltjejen kanske ändå ville ha en liten klänning..mysbyxa.... )

Och det orange tyget är faktiskt så mörkt att det nästan är rött så ni som ville ha rött....
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 14:49   #11
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Kanske har du rätt... Men samtidigt tror jag att det egentligen handlar mest om hur pass mycket "tvång" man har i sig att se tuff ut.Jag skulle säkerligen kunna klä min pojkvän i något i det tyget, men då är å andra sidan han inte en 9-årig kille som avskyr allt som är det minsta "tjejigt". Det är ju i allmänhet mer okej att se söt ut som tjej och då blir det ju också tuffare som kille att vilja och våga göra det... Tyvärr.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 08:04   #12
Henrietta Henrietta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 85
Jag är 36 och kan tänka mig ett linne i oranga flodhästar
Henrietta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 10:58   #13
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Stämmer nog det med omgivningen. Båda mina killar har älskat rosa och lila. Äldsta vill inte ha rosa nu, men kan tänka sig lila. Dock inga flodhästar!
Min mellankille vill gärna ha rosa- fast han vet om att andra killar inte tycker att det är en killfärg (så dumt!!) Han älskar också Hello Kitty...

Så det är inte att jag är konservativ när det gäller vad killar och tjejer får ha på sig för färger. Nej, jag struntar högaktningsfullt i det - bara de är nöjda!

Och ja, själv skulle jag också kunna tänka mig t.ex. ett linne i just flodhästtyget, det orange då.

Nu måste jag sy!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
flodhäst, flodhästtyg, tyg


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons