Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-30, 19:14   #1
Mammanilla78 Mammanilla78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 73
Unhappy Mjukatyger.se

Hej!

Är det bara jag som blivit knäpp eller är det fler som upptäckt att många av de velour tyger som Mjukatyger.se finns stof2000.dk för betydligt billigare pengar. Känner mig lurad............
Mammanilla78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 19:33   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Ser ju onekligen ut så.
De har ju exakt samma bilder iallafall. Och det är ju stor skillnad i pris.
Ser lite misstänkt ut
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 19:37   #3
nillisen nillisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 45
Men, är det inte ofta så, att man hittar snarlika varor i andra butiker till lägre priser. (och även ibland, precis likadana varor) Jag tycker inte du ska känna dig lurad. Prissättningen skiljer sig oavsett var man handlar ifrån. (vare sig det gäller tyg, mat, kläder m.m) Man får vara om sig och kring sig när det gäller varifrån man ska handla.

Nu vet jag inte exakt vad danska kronan ligger i och vad frakten blir från Danmark,men det går kanske på ett ut...?? Finns sidan på svenska och med svenska priser? (jag kollade och kunde hitta något)
nillisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 19:52   #4
mortilltre mortilltre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 52
Jag noterade det redan i höstas när Mjuka tyger slog upp sina portar, för då hade jag redan suttit vid datorn och suktat över Stof2000:s randiga velourer. Och det stämmer ju att själva meterpriset är betydligt billigare än det svenska meterpriset, också när man har räknat om det till svenska kronor. då blir i dagsvärdet priset för den randiga velouren ca 116 kr och 87 kronor för den enfärgade (forex), men när jag räknade på det i höstas (när den danska kronan inte var riktigt lika dyr som idag) visade det sig att frakten var en riktigt dyr historia. Stof 2000 hade när jag frågade hos dem en frakt för större brev på 120 danska (i dagvärdet 175 svenska kronor) upp till ett eller möjligen 2 kg, och därefter gick frakten efter en annan tabell som började nån stans runt 170-180 danska kronor och sedan ökade för varje kilo som paketets vikt ökade (alltså ett grundpris på åtminstone 250, 260 svenska kronor) I höstas blev det något billigare att beställa från Danmark än att köpa motsvarande tyg från Mjuka tyger, men skillnaden var marginell och därför köpte jag hellre av ett svenskt företag. Idag lönar det sig nog bara om man kan köpa stora mängder tyg.

Nu är jag ingen ekonom och kanske har jag inte räknat riktigt rätt, men det var de resultat jag fick i höstas och siffrorna har jag hämtat från dagens Forex.

Malika og Rosa som också är danskt och har lite velour, och en hel del annat fint, hade i alla fall i höstas ett enhetspris på fraken, 120 dkr, oavsett tygmängd. Jag köpte 3 m randig velour därifrån i september och räknade ut att meterpriset inklusive frakten blev drygt 170 skr.

Det är verkligen trist att det är så stor skillnad, men jag känner mig inte lurad. Kanske om det startar fler möjligheter att köpa fin velour på nätet så kan priserna sjunka lite. Men det handlar ju hela tiden om tillgång och efterfrågan.

Men om man är i t.ex. Köpenhamn kan det vara värt att besöka en Stof2000-butik, men det är långt ifrån alltid som de har allt som finns i deras onlinebutik.

Hoppas du hittar bra velourer till priser som du tycker är ok!
mortilltre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 20:20   #5
Mammanilla78 Mammanilla78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 73
Lurad pga kvaliteten

Känner mig mest lurad pga att det ju ska vara så unik och bra kvalitet på Mjuka tyger......o dessutom mestadels ekologiska tyger.
Känns inte så unikt när man hittar det på övriga sidor(billigare dessutom) samt att det där inte står något om att de skulle vara ekologiska..............
Mammanilla78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 09:00   #6
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Wink

Förstår inte Mammanilla varför du känner dig så lurad, kvalitèn på tyget blev väl helt plötsligt inte sämre för att det finns att köpa på flera ställen och inte blev det mindre ekologiskt heller skulle jag tro.
Nej tvärtom borde du väl bli glad att fler och fler väljer att sälja ekologiska tyger av bra kvalitèt, till syvende och sist är det ju ändå du själv som väljer var du vill handla.

Njut du av dina vackra tyger även om du köpt dom här i Sverige!

//Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 10:42   #7
zopp zopp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 67
Jag har också köpt av mjukatyger och sett att en del av deras utbud finns på stof2000. Men de lär ju också köpa in bra mycket större mängder från sin leverantör än vad mjukatyger kan göra. Så mjukatyger har säkert i sin tur dyrare inköpspriser än stof.

Jag är jättenöjd med kvaliten från mjukatyger. De randiga tygerna är väl inte ekologiska? Det ska ju stå på de som är det att de är det, alltså deras egentillverkade tyger.

Fick ett nyhetsbrev därifrån för ett tag sedan där det stog att de skulle övergå mer och mer till endast egentillverkade tyger. De första 6 månaderna fick ses som en nystartsperiod och testperiod. Låter vettigt tycker jag. Kan inte vara lätt att hitta det utbud man vill sälja på en gång.
zopp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 15:17   #8
missleo missleo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 12
Hej

Jag har inte köpt av mjukatyger än, man har visst varit sugen....
Nu idag saag jag att man kan förbeställa nya tyger. När jag saag äppletyget tänkte jag direkt paa Sandi Henderson´s (for Michael Miller) äppletyg - naagon annan ocksaa som tycker de är lite väl lika?? Men det kan ju hända mjukatyger faar lov att göra saa....

Kolla här: http://www.etsy.com/view_listing.php...ng_id=18499065
Tyget - vävd bomullstyg - finns även i lime. Precis samma färgställningar som pa mjukatyger.

Men som sagt...jag kan inte bedöma om mjukatyger säljer hennes tyger som har tryckts upp som interlock. Nagon som vet kanske?
missleo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 16:19   #9
swift swift är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 1
Citat:
missleo skrev: Visa inlägg
Hej

Jag har inte köpt av mjukatyger än, man har visst varit sugen....
Nu idag saag jag att man kan förbeställa nya tyger. När jag saag äppletyget tänkte jag direkt paa Sandi Henderson´s (for Michael Miller) äppletyg - naagon annan ocksaa som tycker de är lite väl lika?? Men det kan ju hända mjukatyger faar lov att göra saa....

Kolla här: http://www.etsy.com/view_listing.php...ng_id=18499065
Tyget - vävd bomullstyg - finns även i lime. Precis samma färgställningar som pa mjukatyger.

Men som sagt...jag kan inte bedöma om mjukatyger säljer hennes tyger som har tryckts upp som interlock. Nagon som vet kanske?

Ja, men det är det också. Alltså de har gjort interlock på det mönstret (inte mjukatygers design alltså).
swift är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons